{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

Valg af dæk. {{forumTopicSubject}}

Godaften derude.

Står og skal have nye dæk på min bette ER-6F

og er lidt i splid med hvad jeg skal vælge.

Dækkene på nu er BRIDGESTONE BATTLAX BT-021
Og siger med det samme, har kun kørt små 100km med dem så kender dem ærligt talt ikke.

er det OK dæk og sætte på igen, eller evt er BT-031 (en bekendt har dem på hans ER-6F)

eller er der noget 3. der bedre kan anbefales.

Køre kun sommer sæson, men køre også uanset vejr så vil sætte pris på dæk der ikke omdanner vejen til brun sæbe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af dæk.
  • #1   4. jun 2022 Der er mange gode sport touring dæk. Jeg kan anbefale Continental Road Attack 4 som jeg lige har fået på baghjulet (kører Suzuki SV650). Det er klippestabilt.

  • #2   4. jun 2022 BT021 blev for 12-13 år siden afløst af BT023, som var markant bedre. Så de dæk du har på må være meget gamle.

  • #3   4. jun 2022 #1
    Dem må jeg lige læse lidt om smiley

    #2
    Går ud fra de dæk der er på er dem som cyklen blev "født" med.

    Derfor jeg vil have dem skiftet smiley


  • #4   4. jun 2022 Angående Conti Road Attack kan man nok finde flere omtaler af Road Attack 3 modellen (f.eks. på youtube). 4'eren er ret ny, men er blot en videreudvikling af 3'eren.
    (Der er en tysk video af en BMW ejer, hvis netop monterede Road Attack 3 mister en del af slidbanen under den første tur!! Han forulykker dog ikke. Det ser ud til at være et enkeltstående tilfælde og måske en kombination af stor, stærk og tung motorcykel og høj fart på Autobahn og et nyt dæk, der ikke er kørt til. Road Attack har godt greb fra starten, men fabrikken anbefaler moderat kørsel de første 160 km for optimal performance).


  • #5   5. jun 2022 I det seneste Bin blad tester de 6 sportstouring dæk. Dog tester de kun for greb på tør og våd asfalt, og har ikke medtaget slidtage som tidligere år.
    Vinderne med 239 point ud af 250 mulige Dunlop Roadsmart iv og Michelin Road 6. Med 232 point følger Metzeler Roadtec 01 og Pirelli Angel GT2. Bridgestone T32 får 229 point og Continental Road attack 3 får 222 point.
    I testen beskriver de også nogle andre egenskaber, bla at nogle af dem har en mere spids dækprofil, og dermed grundet hurtigere styring, gør dem bedre egnet til dem der vil have et dæk med sportslig karakter mv.
    Men testen er resulter af en garvet mand der presser dækkene, selv taberen vil for menig mand føles som et ganske godt dæk.


  • #6   5. jun 2022 Det næsten lige før prisen ikke er en faktor, ikke megen forskel.

    Alle i Størrelse: 120/70 ZR17 58W + 160/60 ZR17 69W

    Pirelli Angel GT
    Pris Sæt: 1.888,58

    Bridgestone Battlax Sport Touring T32
    Pris Sæt: 1.980,18

    Dunlop Sportmax Roadsmart IV
    Pris Sæt: 2.205,78

    Michelin Road 6
    Pris Sæt: 2.298,38

    Continental ContiRoadAttack 4
    Pris Sæt: 2.418,98


  • #7   5. jun 2022 Min motorcykel kom med Dunlop Roadsmart 3 fra fabrikken. Fordækket blev skiftet til Pirelli Angel GT 2 efter 19.000 km. Bagdækket blev skiftet til Conti Road Attack 4 efter 24.000 km. Det var endda ikke slidt helt ned til indikatormærkerne, men jeg kunne tydeligt mærke en bedre stabilitet i lange, bløde sving med det nye bagdæk.

    Alle de nævnte dæk er uden tvivl ganske udmærkede.


  • #8   5. jun 2022 Da du sikkert ikke får lakridserne slidt op i denne eller næste sæson, så vælg den nyeste dækmodel af de anbefalede mærker. Har selv lige fået en ny cykel med BT23, som føles fine både tørt og vådt føre. Kan også godt lide Angel GT2 for den mere spidse og sportslige profil, som er lig med mere dækside at køre på.

  • #9   5. jun 2022 #8

    sidder og kigger lidt på anmeldelser mm.
    og sjovt nok er anmeldelserne på Pirelli Angel GT2 ganske gode, trods det billigste af dem jeg har kigget på.


  • #10   6. jun 2022 lige nu har jeg reduceret velgene til

    Bridgestone Battlax Sport Touring T32
    og
    Michelin Road 6


    Nok tid til og slå plat eller krone...


  • #11   6. jun 2022 #10: og i den føromtalte test, ender de 2 dæk i hver sin ende, men Michelin som topscorer og Bridgestone i bunden.

  • #12   6. jun 2022 godt igang med og læse om Road6, og tror nok jeg ender der smiley

  • #13   7. jun 2022 Road 6 er uden tvivl noget af det bedste for tiden. Af æstetiske årsager var dækket (dengang hed det Road 5) ikke inde i mine overvejelser. Udseendet betyder jo også lidt smiley og jeg ved, at det er meget usandsynligt, at jeg får brug for det forbedrede vejgreb i vådt føre (jeg husker også en anmeldelse fra en bruger, som var tilfreds med det, men nævnte at dækket havde en tendens til at samle småsten op og kaste dem bagud under kørslen).

  • #14   7. jun 2022 ufff dæk og religion... Eller er det blevet det samme? smiley

    Når det så er sagt har du fået nogen gode råd og kan ikke gå galt i byen med nogen af de omtalte dæk!


  • #15   7. jun 2022 Regner med det bliver road6
    mange gode anmeldelser.


  • #16   7. jun 2022 Pøj Pøj med dem smiley Og vil du have dem til at varme op lidt hurtigere tager du en lille smugle luft ud af dem. Det koster lidt på levetiden men gør at de varmer op hurtigere.
    Midt sommer season ville jeg bare følge bogen, men hen ad efteråret tager jeg 0,1-0,3 bar ud af mine dæk for at få varme i dem hurtigere..

    Gooo season!!


  • #17   7. jun 2022 Uden at være ekspert, er det så ikke fidusen ved sport touring dæk, at de performer godt ved alle temperaturer? Altså mere eller mindre året rundt, i alt slags vejr osv... indenfor rimelighedens grænser selvfølgelig.

Kommentér på:
Valg af dæk.

Annonce