{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
943 visninger | Oprettet:

SilasWitzner
SilasWitzner
Tilmeldt:
13. jun 2022
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 5

Honda Cb 450 s, Ingen gnist, ingen strøm positiv til tændspole, massere af stel {{forumTopicSubject}}

Hej drenge

Har købt sådan en Cb 450 s, som ikke får positiv ned til tændspole.
Manden jeg købte den af er pensioneret, og har stilt cyklen ind til vinter, for at tage den ud igen til den nye sæson hvor den ikke starter, der kommer ikke strøm ned til tændspolen som skal lave gnisten.
Jeg har tjekket sikringer og alle ledninger. Ser fint ud. Er lidt på bar bund.

En tanke siger impulsgiver, men er ikke inde på hvordan sådan en fungerer.
Håber i kan komme med nogen idéer, Så vil jeg tjekke det ligeså snart jeg får et indslag.

Silas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda Cb 450 s, Ingen gnist, ingen strøm positiv til tændspole, massere af stel
  • #1   13. jun 2022 Der plejer at være konstant plus på tændspolerne når tændingen er tændt og cdi giver stel når der skal slå gnist. Hvis du ikke har plus på tændspolerne, skal du kontrollere tændingslåsen, sikringer og forbindelser.

  • #2   13. jun 2022 Hej Ace.
    Så tænkes det at fejlen kan ligge i tændingslåsen?
    Alt strøm virker, men ingen strøm til tændspole. Kun stel, når jeg måler i stikket som skal sidde på tændspole
    Plus intet, stel strøm.
    Jeg har tjekket alle ledninger og sikringer, så af det du nævner er der kun tændingslåsen tilbage.


  • #3   13. jun 2022 Dvs der ER stelforbindelse til spolerne? Prøv evt at finde et ledningsdiagram, så kan du se hvad der kommer fra cdi og hvad der kommer fra tændingslåsen. Diagrammer kan findes på nettet smiley

  • #4   13. jun 2022 Jep der er stel.
    Men ingen positiv, altså rød. ??


  • #5   13. jun 2022 Find diagram, det kan være, at cdi på den cykel styrer positiv smiley

  • #6   13. jun 2022 Jeg har kigget lidt på ledningsdiagram. Har testet cdi, fejler ikke noget.
    Jeg tænker det måske er tændingslåsen men kan ikke overskue og rode mere med den.
    Den ryger til mekaniker. ????


  • Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 3 Følgere: 6 Svar: 121
    #7   13. jun 2022 På Honda plejer det at være dødmandsknap, der står på off ?

  • #8   13. jun 2022 Jep. Er tjekket. Alt er tjekket bortset fra strøm i motor og tændingslås

  • #9   14. jun 2022 Mon ikke mekanikeren blot følger strømmen fra batteriet og frem jf lefningsdiagrammet? Det er ikke så besværligt, Silas, selv om kåben på din cykel nok ikke gør det lettere smiley For et kompetent værksted er fejlen sikkert hurtigt fundet smiley

  • #10   14. jun 2022 Tak. Gav lidt ro på. Så bliver det måske ikke så dyrt. ???? Tak

  • #11   14. jun 2022 Det dyre for et værksted er det du selv kan... Pille kåberne af og bruge øjnene. Hvad med konkret at fortælle hvordan du har målt. Hvordan ved du der ikke er -----Spænding---- nede? Der burde kun være en strøm når der er spænding og et aktivt kredsløb.
    Hvis du har et multimeter der også kan måle ohm, så gør dig selv den tjeneste og sæt den ene målepol på den røde ved batteriet, og den anden målepol på den røde ved tændspolen. (PRIMÆR SIDE). Den fortæller om der er forbindelse(gennemgang. Den skal helst hyle eller fortælle dig at der er 1 ohm. Helst ikke 0,0 eller et højt tal. For så er der noget galt.

    Hvis ikke den siger noget, så prøv slavisk at følge det du ville gøre hvis du skulle ud og køre, slukke lyset, motionere dødmandsknappen, dreje tændingen et par gange frem og tilbage.

    Hvis du vil tjekke sikringerne, gælder samme princip med gennemgangstest, tag en sikring op (Husk hvor den sidder, så måske en ad gangen) og mål den igennem. så kan du se om sikringen er sprunget. smiley
    Held og lykke.


  • #12   19. jun 2022 Mål på klene på hver side af sikringerne.
    Støttebenskontakten, er den ok?


Kommentér på:
Honda Cb 450 s, Ingen gnist, ingen strøm positiv til tændspole, massere af stel

Annonce