{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.059 visninger | Oprettet:

VTR 1000 {{forumTopicSubject}}

Hej . Jeg har købt denne vtr fra 97.
Jeg kan ikke få bagbremsen til at bremse særligt meget, kan ikke bloker, langt fra.
Jeg har udluftet caliber...
Men syntes at selve bremse cylinderen sidder anderledes på min model end hvad jeg kan se på div billeder på nettet. Har nogen kendskab til den er rigtige montering af bremse cylinderen. Og kan den manglende bremse kraft skyldes forkert montering.
Jeg har bestilt rep kit til , cylinderen, men det var desværre det forkerte.
Pakning mm var dog ok , da jeg havde cylinderen skildt ad.


Kommentarer på:  VTR 1000
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 277 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.632
    #1   23. jul 2022 Det er bare et uoriginalt fodhviler sæt, som er årsagen til monteringen er anderledes.

    Det burde ikke have nogen praktisk betydning for hvordan den virker.

    Hvad gør du HELT PRÆCIST når du lufter ud?

    Har du kigget om glidebøsningerne til kaliperen er groet fast, og om stemplet kører frem og tilbage ordentligt?

    Sådan som resten af cyklen ser ud, virker det til at der er mange ting du skal have fat i før eller siden... smiley


  • #2   23. jul 2022 Hej .
    Ja, cyklen har en del patina smiley
    Stemplet i kaliberen og glid er stykkerne kører fint. Udluftningen burde være korrekt. Har aldrig haft problemer med den "øvelse' ( tryk,udluft,pedal i bund, Luk luft skrue,slip pedal )
    Det er bare ligesom cylinderen ikke giver tryk nok.. kan det skyldes pakning i cylinderen er ringe. Der er nye på vej, men kunne være fedt at blive bekræftet i at det er der problemet ligger.. smiley
    Jeg har aldrig haft problemer med at en kaliber ikke kan få en skive til at blokere.. så input modtages gerne


  • Don D
    Don D Tilmeldt:
    sep 2021

    Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 103
    #3   23. jul 2022 Du kunne prøve at afmonter masteren så du ikke har et "højt punkt" ved banjoskruen og placere den længere nede og i en vinkel så luft vil gå mere naturligt mod din caliper.

  • #4   23. jul 2022 Hej .
    Det virkede at flytte masteren længere ned under udluftning..
    Tak for svar .
    Så mangler jeg bare en fatning til baglygten inden jeg skal til syn.. ,,:D det skulle være til at klare..


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 277 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.632
    #5   24. jul 2022 #2 - Det var derfor jeg spurgte præcist hvad du gjorde. smiley

    Jeg er enig i din metode, men når jeg skal lufte bremser/kobling ud, starter jeg med at få masteren til at flytte væske.
    Men så går jeg over til bare at pumpe derudaf, med åben luftskrue - så man "skyller" luften ud af alle de små kanter i banjo'er og på slangernes buer hvor luften kan sidde fast.
    Når der så ikke kommer flere store bobler, går jeg over til den "langsomme" metode. Det plejer at give gode resultater, selv om masteren sidder lidt alternativt. smiley

    Fedt det er løst. smiley


  • #6   25. jul 2022 Jeg er begyndt at bruge en metode jeg har set anbefalet til hydrauliske koblinger. Man presser med en sprøjte væsken nede fra slaven/kaliberen og op i masteren. Da luften jo søger op ad, så hjælper naturen processen lidt på vej.
    Biltema har en sprøjte som virker perfekt til det. De kalder den godt nok en suger, men den fungerer fint.
    https://www.biltema.dk/bil---mc/bilvarktoj/olievarktoj/pumper/sugepumpe-til-vasker-i-koretojer-2000039991



  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 277 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.632
    #7   25. jul 2022 #6 - Ja logisk set er det en fin metode, men den har 2 ulemper.

    1. Du vil ikke få en indikation af om din master fungerer korrekt, hvis du ikke bruger den i processen.

    2. For at det der ikke skal ende med en gang griseri, skal luftskruen tætnes i gevindet - og det bruger de fleste teflon tape til. Teflon tape fnulrer når man løsner og strammer skruen, så potentielt får man det fnuller ind i bremsesystemet. Meget meget skidt ide.

    Så den metode har jeg bevidst valgt fra, andet end som en del af en eventuel tets procedure for at fejlsøge på master, slanger, slave eller kalipre.


  • #8   25. jul 2022 Skulle nok lige skrive at master lige skal have et par forsigtige vip til sidst, for at sikre at al luften er ude.
    Har aldrig oplevet at en luftskrue ikke har været tæt i gevindet. Lyder som om at gevindet i enten kaliber eller på skruen ikke er helt godt længere.


  • #9   25. jul 2022 Jeg har aldrig ikke oplevet at en løsnet udlufter ikke er utæt I gevindet smiley

Kommentér på:
VTR 1000

Annonce