Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dækpilot ved punktering
  • #1   1. apr 2008 skift dog det dæk ......... du risikerer selvfølgeligt et fladt dæk , som selvfølgelig altid ker når man holder meget langt hjemmefra smiley
    og værste så opdager du det først når du ligger ned i et sving !!!
    du har kun de 2 hjul smiley og et dæk er da rimelikgt overkueligt at skifte

    ASAP , PS dækpilot er i nødsituation og ikke til fornøjelse


  • #3   1. apr 2008 Min bror kørte flere dage på en gang dækpilot i bagdækket på sin Honda Hornet.

    Men det var "transport" kørsel ikke frisk landevejskørsel, det ville jeg simpeltjen ikke stole på det til.

    og det efterlader noget i fælgen (noget flydende snask), men det kan bare tørres op.


  • #4   1. apr 2008 Hej Søren

    Der vil ikke side noget på fælgen, hvis du gør det på den rigtige måde.
    Sæt cyklen på centralfoden
    Sprøjt det hvide stas i dækket
    Start cyklen og lad den gi i fem minutter i tomgang og 1. gear
    Hvis hullet ikke er for stort skulle problemet være løst

    Har brugt det selv et par gange, men med og uden held. Det virker nemlig ike hver gang

    Jeg lægger lige et foto ind, af et lappe sæt jeg købte sidste år. Det viste sig hurtigt at være rigtig godt, og meget let at bruge. Hvis man altså lige køre slangeløs, og det gør de fleste jo nu om stunder.

    Mvh Per T

    Ps. Når jeg har lagt det foto ind, lægger jeg et link i denne tråd


  • #5   1. apr 2008 Jeg ser dækpilot som en nødløsning, som med forsigtighed kan anvendes til at komme hjem. Derfor ville jeg aldrig løbe risikoen, ved at ligge og køre rundt med det, hvis jeg kunne undgå det.
    Det eneste du opnår ved løsningen, er jo også kun at udskyde problemet.


  • #6   1. apr 2008 Pga byggeprojekt hjemme som skal være færdigt inden udgangen af næste week end må jeg vente med at skifte dækket.
    Det var derfor jeg tænkte dækpilot, nu hvor vejret viser sig fra dne helt rigtige side.

    Det er ikke min hensigt at køre svingteknik men blot til at få nogle km i kroppen mod tiltagende abstinenser


  • #7   1. apr 2008 Som lovet
    Håber I kan bruge det til noget

    Mvh Per T

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=5645


  • #8   1. apr 2008 per t: det du linker til er hamrende ulovligt at bruge i Danmark, du må kun lappe et dæk indefra og ud på en mc.. (jeg er mekaniker)

  • #9   1. apr 2008 www.daeksikkerhed.dk

    Vejledning i permanent reparation af dæk

    I Detailforskrifter for Kørertøjer kan man i p. 8.02.001læse, at dæk skal være ubeskadigede. Dette er lovkravet i Danmark.

    I Dansk Standard 2044, som er en standard for faglig forsvarlig reparation af dæk, er det et krav at dækket afmonteres fælgen for nærmere kontrol af evt. indvendige skader. Dækket må altså ikke repareres udefra, medmindre denne kontrol er foretaget, og evt. indvendige skader repareret. Det tvinger dækreparatøren til at sikre sig, at der ikke er nogen indvendig skade i dækket, i modsat fald påtager dækreparatøren sig et stort ansvar ved en evt. senere ulykke med dækket.

    STRO (Scandinavian Tyre and Rim Organisation) anbefaler ligeledes på side 27 pkt. 4 i STRO-bogen 2004 følgende:
    Dæk skal altid tømmes for luft og afmonteres hjulet (fælgen) og derefter inspiceres, inden reparationen udføres.

    Det nævnes endvidere i pkt. 5, at en reparation må ikke udføres, hvis dækkets styrke vil være nedsat efter reparationen. I pkt. 5 påpeges det, at en permanent reparation af dæk ikke må ske ved indsprøjtning af skum, spay eller ved at trække en prop igennem hullet på ydersiden, af et monteret dæk.

    Endelig og meget vigtigt understreges det, at slanger må ikke anvendes på bekostning af en reparation af en skade. Slanger må ikke anvendes i slangeløse dæk uden de respektive dækfrabrikanters tilladelse.



    Med venlig hilsen

    Rådet for Større Dæksikkerhed.







  • #10   1. apr 2008 Hans, din historie har da ændret sig lidt, siden du fortalte den på VFR klub danmark.
    Der beskrev du da, at du stak sømmet i igen, for derefter at køre hjem med sømmet i dækket???
    Og hvis jeg stadig kan læse, skriver du også at den optimale løsning vil være at skifte dækket???
    http://www.vfr.dk/Default.aspx?tabid=58&forumid=12&postid=12371&view=topic&language=da-DK


  • #11   1. apr 2008 Dækpilot er absolut sidste nødløsning!!

    Det er noget lort, det holder ikke, det vil være umulig at afbalancere hjulet, der vil oftest komme rystelser, og den dag dækket så skal skiftes (fordi dæpiloten ikke holdte) bliver der VIRKELIGT sviner overalt.


  • #12   1. apr 2008



    jeg har en dæk maskine kom ud og skift det.....






  • #13   1. apr 2008 Herligt med en tråd der giver ny viden.
    Har nu skrevet ind i mit album, og henført til denne tråd, at noget er galt.

    Mvh Per T


  • #15   1. apr 2008 Jeg har tit brugt dækpilot i en af bilerne , men ved sq ikke om jeg ville turde bruge det på min mc . (hans M hvis du kører 25.000 km på et Michelin Pilot Road så kører du da vist også meget pænt )

  • #16   1. apr 2008 Sygt nok sådan ser mine ud efter 5000km og jeg kører da vist nogenlunde pænt :o)

  • #17   1. apr 2008 Hans M: Der er ingen grund til at blive sur og sende sure PM bare fordi jeg påpeger at dine to beskrivelser af forløbet er forskellige.

    Forskellige fordi du i denne tråd skriver, at du punkterede, kontaktede michelin som anbefalede at anvende dækpilot, hvorefter du forsatte turen.

    Hvis man derimod læser din beskrivelse på vfr.dk, punkterede du, satte sømmet i dækket igen, og forsatte turen. Og som du selv beskriver det, "enddog med ganske frisk fart".

    Du kan jo selv prøve og læse de to beskrivelser, hvis du har glemt hvad du tidligere har skrevet.

    Jeg skriver bare hvad min mening er om dækpilot. Det betyder da ikke at jeg ikke vil have at du har en anden mening.

    Jeg ved også godt at en ting er holdning, og noget andet er erfaring. Men selvom du har erfaring med at køre frisk kørsel med et søm i dækket, er det altså ikke noget jeg vil anbefale eller selv prøve.


  • #18   1. apr 2008 Koldt blod i vandet venner og tak for alle de gode kommentare, råd og erfaringer. Jeg har d.d afmonteret baghjulet og får imorgen nyt Bridgestone BT45 dæk på. Yderligere får jeg lappet mit ekstra baghjul hvor der er monteret et Metzeler Lasertec med 60 km men som desværre også er punkteret.
    Fa'ens til uheld. Jeg er aldrig punkteret med min bil og jeg køre 35k om året


  • #19   1. apr 2008 Søren: Ja, der er ingen grund til at blive uvenner over en tråd på MCG. Det er livet sku for kort til ;o)

    Jeg tror det er en fornuftig løsning du har valgt, som du formentlig også vil føle dig mest tryg ved.

    Ses derude..


  • #20   2. apr 2008 Per T: lap aldrig et motorcykeldæk, Det må man ikke:-) Taler af erfaring er dækmontør.

Kommentér på:
Dækpilot ved punktering

Annonce