Yamaha RD 350 ypvs 31k gear olie? {{forumTopicSubject}}
Har den har olie stående til min Kawasaki er6f ville jeg ikke godt kunne bruge den som gear olie til min Yamaha RD 350 ypvs 31k?
https://www.billigbilpleje.dk/pi/Castrol-Power-1-Racing-10W40-4T-4-ltr_2641527_.aspx
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 275 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.792
jun 2020
Svar: 11
jan 2015
Følger: 4 Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 577
Den kunne ikke skifte fra 1. til 2. gear før man havde trillet rundt 10 minutter i 1. gear.
Og kickstarteren knækkede da jeg havde kørt måske 500 km.
Det var marts og alle problemerne skyldtes at gearolien var for tyk så koblingen ikke slap ordentligt. Fisker MC hvor den var købt var meget behjælpelige og fik skiftet olien.
Dengang anede jeg intet og ved ikke hvad for olie der blev brugt. Men moralen er at man skal passe på med at den er for tyk.
Så en annkdote:
Jeg kører ud til Fisker MC og klager. Det er Chris Fisker der har butikken. Nå, men efter noget snak mener han jo at han så lige må prøve en tur for at se på problemet.
Jeg har haft kørekort i 1 måned, har læst manualen og kører som faster Anna med tilkøring og max. omdrejninger osv.
Og nej jeg er ikke klar over at Chris er road racing kører og har kørt 500 ccm ræs osv. osv.
Den flinke mand krænger en hjelm på og så stå jeg tilbage og ser en MC blive skudt af ned af vejen så jeg tror stemplerne kommer op gennem tanken. Husker det også som at forhjulet var i luften.
U-vender nede i krydset med en nedlæging så jeg tror han er væltet.....
Så meget for min faster Anna kørsel for at passe på min nye maskine..........
Yamaha RD 350 ypvs 31k gear olie?