{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.095 visninger | Oprettet:

Reparation af irret forgaffel {{forumTopicSubject}}

Jeg har et problem med forgaflen på min NTV 650

Det nytter ikke at skifte pakninger, da der er små irrede huller i forgaflen, lige omkring der hvor røret kører i simmeringene...

Jeg fik en ide om at tætne de irrede områder med Epoxy lim, der binder på metal.

Er der nogen, der har prøvet det før?

Et brugt gaffelben koster 1000 kroner, og et nyt uoriginalt 1750 (som jeg ikke vil ofre på det)...

Mon sådan et indgreb kan forlænge sådan et gaffelbens levetid med 10 år?

De bedste hilsner fra Malte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reparation af irret forgaffel
  • Don D
    Don D Online Tilmeldt:
    sep 2021

    Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 102
    #1   10. nov 2022 Jeg har prøvet på nogen meget små huller på det indvendige gaffelben.
    Brugte JB weld her og sleb det ind med korn 1200 og 2400 langs røret.

    Har ikke erfaring med det udvendige.
    Det er vel ikke umuligt. Men det er nok sværere a slibe den runde form indvendigt i et hul, og der fjernes hurtigere materiale fra aluminium.
    Der skal nok spartles så minimalt som det kan lade sig gøre for at undgå for meget slibning.


  • #2   10. nov 2022 Det lyder godt... Havde du held med det, du gjorde ved dit inder-gaffelben?
    Jeg tror ikke problemet er så stort med det ydre ... Alu har vel ikke tendens til at irre, sådan som de indre gaffelben har?? Og så er de ydre ben jo statiske, hvor det indre bevæger sig op og ned...?


  • Don D
    Don D Online Tilmeldt:
    sep 2021

    Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 102
    #3   10. nov 2022 Jeg troede du tænkte på de ydre da du skrev om ir. De indre er af stål og irrer ikke, de ruster. De ydre er af aluminium eller en legering, og de kan irre. Ihvertfald på de forgafler jeg har arbejdet med.

    Ja, det holdt tæt. Men det var kun anvendt et par måneder, så skiftede jeg forgaflen.
    Der var kun et par små ruspletter. Men der var mærkbar ujævnhed i belægningen inden.
    Pakdåserne var gamle og brugte. Udskiftningen af dem havde nok taget det meste i sig selv.
    Endelig ikke slib med noget tilnærmelsesvis groft, og kun på langs brug så lidt epoxy som muligt for at minimere arbejdet med det.

    Var selv blevet inspireret af youtube og gjorde forsøget da jeg vidste det ikke skulle være en permanent løsning. Dermed ikke sagt det ikke vil holde. Det var bare en mulighed for at eksperimentere.


  • #4   11. nov 2022 Tak for præcisering!!
    Jo, jeg inspicerer de ydre rør, men det er de inderste, jeg taler om...
    Jeg har bestilt korn 1500 og korn 2500 fra Thansen specifikt til det her job... ??


  • Don D
    Don D Online Tilmeldt:
    sep 2021

    Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 102
    #5   11. nov 2022 Skrev godt nok jeg havde brugt k2400. Men kan se det er 1200 og 2500 jeg har anvendt.

Kommentér på:
Reparation af irret forgaffel

Annonce