{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
684 visninger | Oprettet:

Mads K
Mads K
Tilmeldt:
22. feb 2023
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 4

Olie leaking / Olietype og filter på en Yamaha XJ650 84'er {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Jeg har virkelig hårdt brug for hjælp...
Jeg var ude på års første tur i går, fantastisk vejr!

Men da jeg så overhalede en af gutterne, og gav den lidt ekstra gas fortalte de at der stod en kæmpe røgsky fra min motorcykel, plus at den spyttede olie ud.. hele vejen indtil jeg holdte ind da min støvle var smurt ind i olie...
De var så bange for at jeg kunne være væltet da mit bagdæk var smurt ind i det også... nogle holdte hånden over mig.

Nu har jeg lidt af en motorcykel der er af ældre dage, samt lavet lidt om på (inden jeg købte den).
Så derfor jeg har brug for en forklaring hvis I kan hjælpe smiley

Da jeg stoppede og slukkede motorcyklen kunne jeg se at dette filter (viser den på vedhæftet billede) var poppet op ca 1,5-2cm oppe fra hullet... Noget tyder på at det er et sted hvor overskydende olie kan komme ud hvis det er nødvendigt. Fordi det godt kunne i tidligere dage have siddet en slange der, som har kørt op i motoren igen.. (men fisk...).

Den var i hvert fald poppet ud, og det passer faktisk godt i højden at det var der det måske var blevet skudt ud af olien også ned på min støvle. Men hvad tænker i??

Fordi det jeg nu har overvejet, er at vaske motorcyklen helt ned med affedtningssæbe, samt nyt olie på maskinen, også smide en spændebånd rundt om den (fordi jeg tror den er hoppet af).

Men kan I bekræfte at det sagtens kunne være den der var årsagen til dette??

Spørgsmål to.. hvilken olie ville i smide på den? - Nogle skriver 10W40 andre skriver 20W40..

På forhånd mange tak!

/Mads


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olie leaking / Olietype og filter på en Yamaha XJ650 84'er
Kommentér på:
Olie leaking / Olietype og filter på en Yamaha XJ650 84'er

Annonce