{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
802 visninger | Oprettet:

Ktm 890 Adventure holdbarhed og fejl. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Er der nogle som har erfaring med ktm og deres holdbarhed, fejl og mangler.
Jeg har hørt om mange fejl og folk der advarer mod ktm, men også om folk der er rigtig glade for ktm.

Ktm 890 Adventure er mere en performance mc end feks en Triumph Tiger 8/900 men til gengæld er triumphen mere komfortabel og måske mere pålidelig.
Jeg har en Tiger 800 som kører super godt, har en fin motor, er pålidelig og har div eks. Udstyr, den bruges mere og mere til offroad og Adventure. Desværre har den sine begrænsninger når jeg kører offroad, grus og let offrodt er super men jo større udfordringerne bliver jo mere uegnet bliver den.
Så prøvede jeg en ktm 890 Adventure, jeg skal have den lave så jeg kan nå jorden. Den er mere afbalanceret, man kan meget nemmere køre langsomt rundt pga det lave tyngdepunkt, den har 18/21 tommer hjul med 17/19 på triumphen (for at nå jorden) den har flere muligheder på elektronik siden. Den kører bare noget bedre i terrain end triumphen, så mister man lidt på komforten osv.
her er mit spørgsmål. Hvor mange fejl og problemer kan jeg forvente på ktm 890 Adventure? Jeg har hørt om abs problemer, dårlig motorgang, div, elektronik fejl som skal nulstilles, lade problemer, bremse Skive problemer, utæt for olie og vand på nyere cykler, højre fodhviler er behæfter på mototblokken som kan flække hvis man lægger den ned som sker i offroad. Display problemer,osv har den tank problemer? Kan den holde til man vælter på sporet?
En gammel ktm mekaniker jeg spurgte sagde “der er flere problemer med ktm end feks japaner cykler”

Hvem har erfaring med det, skal jeg købe en Adventure 890 som er super sjov på vejen og bedre til offroad..

Hilsen Claus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ktm 890 Adventure holdbarhed og fejl.
  • #1   4. mar 2023 Har ingen erfaring med adventure, men har en duke 790. Den lækkede lidt olie fra en pakdåse, havde en kobling der gik løs pga manglende kvalitetskontrol på en afstandsskive. ellers køre den fantastisk, er hamrende sjov. Men ikke på samme kvalitetshøjde som japserne.. Men det mener jeg absolut heller ikke triumph er

  • #2   4. mar 2023 Jeg har nu kørt 12.000 helt problemfrie km på min KTM 790 Adv R. Før den kørte jeg 15.000 også helt promlemfrie km på en KTM Duke 890 R. Kender mange andre KTM-ejere, som ingen problemer har haft, eller små ubetydelige fejl. Når det så er sagt, så skal man helt klart vælge KTM for deres performance og ikke for pålideligheden. Og i tilgift får du de sjoveste mc'er man kan købe - for mig er det en dealbreaker...

  • #3   5. sep 2023 Jeg har selv en duke 790 og er ved at opgradere men stadig hos KTm!
    Efter at have ejet en KTM skal der meget til at jeg skifter mærke! de er sjove, og indtil videre fuldt ud lige så pålidelig som de japanske motorcykler jeg har haft.
    Der er bare et eller andet over de orange fra Østrig man ikke helt kan sætte fingeren på, den har det bare smiley
    Jeg glæder mig hver evig eneste gang jeg skal ud og køre, og det er for mig mere værd end om der er et lille problem som let kan løses på garantien! Jeg har ihvertfald ingen problemer og vil fuldt ud anbefale at prøve en tur på en... hvis du har dankortet med smiley


  • #4   5. sep 2023 Jeg har haft mange forskellige cykler, men den bedste har uden tvivl været den KTM 1190 adv. jeg har haft. Den blev købt med en BMW 1200 GS i bytte, og det er nok det bedste bytte jeg har lavet.
    Ingen problemer med KTM-en i den tid jeg havde den.
    Min bror har en KTM 390 Duke og han har heller aldrig haft problemer med den.
    Lidt ulemper er der dog, og det er at der er langt til nærmeste forhandler fra Sønderjylland.


Kommentér på:
Ktm 890 Adventure holdbarhed og fejl.

Annonce