{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
711 visninger | Oprettet:

Motor opgradering Honda vt 500 {{forumTopicSubject}}

Hej venner.

Jeg står med en vt 500 som til tider har lidt problemer med at komme i 1. Og 2. Gear…

Jeg har læst mig frem til at det er nemmere og billigere at skifte hele motoren.
Så kan man selvfølgelig ikke lade vær med at kigge på de støre motor når men scroller igennem eBay. Spørgsmålet er bare om der skal en helveds masse tilpasning til hvis jeg vælger at købe en 600 eller 750cc istedet for? Eller er det bare er plug and play?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor opgradering Honda vt 500
  • #1   3. apr 2023 Interessant spørgsmål, 500en er sikkert tættere 400en. VT600C har kæde, så du skal snarere kigge på motoren fra TransAlp eller NTV600/650, måske VT700/750C. Ren spekulation her, om ikke andre ved besked, så søg i VT500- fora derude smiley

    Og husk også lige, at der er regler for, hvor meget du må ændre motoren registrerings- og afgiftsmæssigt, det ser du hos SKAT smiley


  • #2   3. apr 2023 Gud ja, det havde jeg slet ikke taget højde for ??
    Jeg prøver at dykke lidt ned i de andre modeller, man kunne jo være heldig smiley


  • #3   3. apr 2023 Det kan vel ikke være noget så simpelt som motorolien der er skyld i dårligt gearskifte?
    Jeg ved fra de ældre Honda VFR, at de er lidt følsomme over den rette olie.


  • #4   4. apr 2023 84 Honda Shadow VT500 Not shifting from 1st to 2nd gear

    Reddit
    https://www.reddit.com › Fixxit › comments › 84_hon...
    May 18, 2016 — I have had a similar problem, and it ended up being the gear change lever wasn't set properly on the splined shaft coming out of the gearbox.


    profilbillede
Kommentér på:
Motor opgradering Honda vt 500

Annonce