{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
791 visninger | Oprettet:

michael b
michael b
Tilmeldt:
20. jan 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 151

Ensretter vs ensretter/spændingsregulater {{forumTopicSubject}}

Hej på min gamle Honda CB 550 F, 1979
Er ensretteren defekt. Jeg var ved at bestille en ny og kunne så erfare at der findes en ensretter med indbygget spændingsregulater. Kunne godt bruge lidt erfaringer fra jer..
Hvad ville i vælge og hvorfor?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ensretter vs ensretter/spændingsregulater
  • #1   16. apr 2023 Jeg ville vælge en herfra: http://www.discteknik.dk/Schnabel/schnabel.htm
    Disse ensrettere har et rigtig godt ry. Især blandt Honda VFR ejere.


  • #2   16. apr 2023 Jeg har mistanke til at ensretteren på min Honda CB450 (K5) også er slut, hvordan diagnosticerer man om det er ensretteren der er skyld manglende ladekapacitet?

  • #3   16. apr 2023 #2
    Hvis dit batteri er i orden og fuldt opladet inden kørsel - og det har tabt kapacitet (er næsten fladt) efter ½ times kørsel, er det med stor sandsynlighed ensretteren, der er gået i udu.


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 151
    #4   16. apr 2023 Bjarne S
    https://youtu.be/mn6RtpdmeQE


  • #5   17. apr 2023 En ensretter laver bare ac om til dc, og smider det direkte på batteriet. D.v.s. at spændingen som kommer på batteriet vil kører op/ned, alt efter omdrejninger på motoren. Det kræver et kvalitets batteri, at kunne klare sådanne høje spændinger, som kan kommer op i nærheden af 16-17Vdc ved fuld omdrejninger på motoren. Ud over dette, vil der hele tiden blive påført ladestrøm til batteriet, også selvom det er fuld opladet. En spændingsregulater vil regulere spændingen, så den ikke kommer så højt op. D.v.s. at ladespændingen holdes nede på 14-15Vdc. Og når batteriet er fuld opladet, afsættes den overskydende ladestrøm som varme i spændingsregulatoren. Derfor sidder der køleribber på den. Du skal helt klart vælge en ensretter med spændingsregulator.

  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 151
    #7   17. apr 2023 Tak for svar Kim C
    Der sidder en spændings regulator... det er bare 2 separate enheder.
    Jeg har bestilt en med indbygget smiley


Kommentér på:
Ensretter vs ensretter/spændingsregulater

Annonce