{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
609 visninger | Oprettet:

Honda VF750F - diagnose? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en honda vf750f, som har problemer.

Efter skifte af tændrør kører den super godt nogle timer, men så begynder den at hakke mere og mere og skyder lidt ud af udstødningen. Det tager til og til sidst mister den alt sin kraft. Jeg har nu været udsat for det 3 gange. Første gang, hvor jeg selv skiftede tændrørene. 2 gang på værksted, hvor den fik skiftet stempelpakninger mv. og tændrør og nu 3 gang, hvor jeg har fået skiftet en knastkædestrammer og en toppakning fordi den svedte lidt. Inden sidste reparation kørte den ikke på alle cylinder og jeg tror den er på vej til igen at ende med udvikle sig fra at være super velkørende med voldsomt træk (den har top kompression), til at hakke og skyde ved særligt lave stabile omdrejninger til at miste alt saft og kraft.

Ideer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda VF750F - diagnose?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   16. maj 2023 For tæt tankdæksel, så der kommer undertryk i tanken?

  • #2   16. maj 2023 Men så ville det jo stoppe hver gang jeg tanker. Når fænomenet opstår fortsætter det...

  • #3   16. maj 2023 Men tak for budet:-)

  • #4   16. maj 2023 Kan det være et brændstoffilter der er ved at være tilstoppet?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #5   16. maj 2023 #2 - Nej det ville fortsætte til du åbnede dækslet.

    Kører du med åbent dæksel, og det ikke sker, har du fundet fejlen... smiley

    Men du skal være systematisk. Der er 15 forskellige fejlmuligheder ud fra din beskrivelse.


  • #6   17. maj 2023 Tændspolen
    ?


  • #7   17. maj 2023 Hvis nogen skal titta på det, så ind i FB grp. MC reperation, skift af sliddele m.m.

  • #8   17. maj 2023 Hvis det var undertryk i tanken, ville det vel forsvinde hver gang jeg tanker og undertrykket forsvinder fra tanken???

    Hvis det var en tændspole, hvorfor hjælper det så at skifte tændrør i nogle timer? (kan en forkert tænding ødelægge tændrøreret?

    Hvis det var brændstoffilter ville det vel ikke hjælpe at skifte tændrør?

    KAN DET EVT. VÆRE KARBURATORENE DER IKKE ER SYNKRONISERET ORDENTLIGT, SÅLEDES AT BRÆNDINGEN PÅ DET ENE TÆNDRØR BLIVER DÅRLIG OG DET DERFOR EFTER TIMER SODER TIL ELLER BLIVER HVIDT VED FOR MAGER EN BLANDING. SIDST DER JEG KØRTE MED DET MEGET LANG TID, ER JEG RET SIKKER PÅ, AT DEN STOPPEDE MED AT KØRE PÅ DEN ENE CYLINDER. DEN BLEV I HVERTFALD IKKE VARM. I DAG DAG JEG KØRTE CA. 7 KM PÅ ARBEJDE, HAKKER DEN IKKE LÆNGERE, MEN DEN HAR OGSÅ MISTET VÆSENTLIG TRÆKKRAFT OG DA JEG PARKEREDE SYNES JEG DEN BAGERSTE VENSTRE CYLINDER VAR MINDRE VARM END DE 3 ANDRE.


  • #9   17. maj 2023 Tændspoler kan være revnet sådan at de fejler når de bliver varme.
    Hvordan ser tændrørene ud når de kommer ud?


  • #10   17. maj 2023 ... OG DET ER er møj irriterende for den kørte fantastisk for 2 dage siden, da jeg havde fået den hjem fra værksted med nye tændrør, kædestrammer og en skiftet toppakning, hvor den svedte lidt.... Har bare brugt for mange penge på den cykel....

  • #11   17. maj 2023 Tændspolen kan nem godt være helt perfekt når den er kold....

    Men begynder at fejle i takt med at den bliver varmere og varmere under kørsel...


  • #12   17. maj 2023 Undertryk i tanken opstår efter få km`s kørsel hvis ikke udluftningen virker. Prøv at køre en tur uden at lukke tankdækslet helt. Kører den stadig dårlig, så er det ikke tanken der er problemet.

  • Stefan B
    Stefan B Tilmeldt:
    maj 2023

    Følger: 1 Svar: 1
    #13   17. maj 2023 Altså den er jo notorisk for at overophede. Det er der også flere indvendige ting som tidligere nævnt der vil tage skade af. Ring til havnens mc i odense. Han har vidst fundet en løsning på det problem. Og kan nok også være behjælpelige med hvad der er galt da han lige har gennemrenoveret en for et par måneder siden

  • #14   17. maj 2023 Tak for svarene.
    Mht. tændspolen, så er det nok heller ikke der problemet ligger, da den jo heller ikke trækker når den er kold.

    Opdatering: Jeg har taget tanken af og skruet de to bagerste tændrør ud efter motoren ca. har kørt 2 timer på 3 dage efter værksted og nye tændrør. Det ene tændrør var sort, det andet grå-brunt afhængig af hvilket lys man ser det i. Altså er der noget galt med forbrændingen. Jeg vil se om jeg lige kan få et par billeder på.

    ... og tænk. For 2 år siden havde jeg den på værksted og betalte næsten 10.000 kr. for at få skiftet nogle mystisk piston vacuum pakninger - de to sidste i Europa, så de kostede næsten 4000 samlet. Det hjalp ikke, og det er jo nok bare forbrændingen den er gal med så. Et mere simpelt problem.

    PS. BEMÆRK FORSKELLEN PÅ TÆNDRØRENE ER OPSTÅET PÅ 3 DØGN - KØRSEL SAMLET UNDER 2 TIMER.


  • #15   17. maj 2023

    profilbillede
  • #16   17. maj 2023

    profilbillede
  • #17   17. maj 2023

    profilbillede
  • #18   17. maj 2023 Find et værksted inden du har brændt den helt af smiley

  • #19   17. maj 2023 Var lige forbi værksted. Siger det enten er justering af karburator eller den ring i cylinderen der skal trække olien med tilbage, som så ikke virker og efterlader olie på tændrøret.

  • #20   17. maj 2023 Fedt med en diagnose, med lidt held kan værkstedet sikkert nå at fixe det inden weekenden, det skulle blive rigtig godt vejr smiley

  • #21   19. maj 2023 jeg vil også mene dine karburatorer er justeret forkert. de sorte tændrør på de cylender der får de for meget benzin så de kan ikke brænde tændrøret rent,så den skal justeres ned i benzin mængde. det kan også være motorolie den brænder af men syns bare den ligner mere den får for meget benzin så det soder til og så går tændrøret til har selv prøvet det på flere af min nuværende mcer og tidligere. vis det hade været på alle cylender de var sorte kunne men ha prøvet at sætte varmer tændrør i og set om det hjælp på forbrændingen. og bare en tanke mere nu har du tjekker den ikke suger falsk luft ind ved indsugningen eller andre steder da det også nemt kan være skyld i det.

  • #22   20. maj 2023 Tak for svarene og ideerne. Jeg skiftede det ene tændrør og vupti, så trækker den kanon igen. Herefter kørte jeg op til mekanikeren og så skruede han på blandingsskruen så den blev mindre fed. Så nu mangler jeg bare at få kørt nogle timer for at se om det soder til igen.
    En ting bekymre mig dog lidt og det er, at den sveder lidt fra en af de slanger som er forbundet til cylinderen. Ved ikke hvad sådan en hedder, men jeg er bange for, det skyldes nogle olie i cylinderen. Jeg synes ikke mekanikeren var helt klar i spyttet og havde travlt, så jeg ved ikke mere.


  • #23   20. maj 2023 det sikkert den/dem der går fra motor og over i indsugningen ikke?, de slanger det er kromtap/motortryk udluftet. der vil der tit sved lidt olie/damp i den/dem. nogle har to slanger og andre kun en det svinger lidt. men som sagt så lang tid det kun er lidt olie ud der fra så sker der ikke noget ved det smiley det noget andet vis der løber ud af dem og der er højt tryk når motoren går. men lidt er ok og normal og der vil komme lidt luft ud der også som der skal da motor tryk udluftets der

  • #24   30. maj 2023 Opdatering. Problem løst.
    Efter beskrevede problemer ovenfor kørte jeg endnu engang forbi værksted. Han justerede på karburatoren, 2,5 omdrejning ind for at gøre blandingen mindre fed. Jeg kørte hjem. Næste dag da jeg kørte igen gik det galt igen - host og hak. Jeg gik hjem og tjekkede tændrøret og nu var det gået fra sort til hvidt. Jeg justerede derefter skruen en omgang for en federe blanding og skiftede tændrøret. Nu har den kørt fantastisk siden. Trækker super godt og køre rigtigt godt i motoren. Så problemet lader til at være løst. Et ikke stort problem, når alt kom til alt.


  • #25   31. maj 2023 Hm, ja, måske, godt den kører fint igen og indtil videre. Blot har blandingsskruen kun indflydelse på blandingen i det lave gasrulle-område, hvor du næppe kører så meget.

    Så når/hvis problemet med 1-2 sodede tændrør opstår igen, bør du få karburatorerne renset, checket dysestr og synkroniseret IMHO smiley


  • #26   1. jun 2023 Ja, jeg ville også mest være til at rense karburatorerne og få dem synkroniret. Derefter ville jeg lede efter en anden mekaniker - man drejer sgu da ikke bare 2.5 omgang og lader dig køre uden lige at tjekke hvor langt man egentligt burde justere den!

Kommentér på:
Honda VF750F - diagnose?

Annonce