{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
445 visninger | Oprettet:

XJ 600 Diversion årg.98. {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg købte denne cykel for 2 mdr siden, den har stået stille i et år, og nu har jeg kørt 2000 km. Den dør en gang i mellem, jeg tror det er når der ikke er ret mange liter tilbage i tanken. Har forsøgt med nyt benzin filter og karburatorsprit, det hjalp ikke. Nu har jeg bestilt tid hos doktoren. JJ Motorcykler i Randers. De siger kaburatorerne skal renses og at det tager 3-4 timer. Lyder det som en rimelig antagelse og tidsforbrug - og er der noget jeg kan gøre inden da?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  XJ 600 Diversion årg.98.
  • #1   4. jun 2023 Når den dør, har du så stillet tankhanen på “RES” eller står den stadig på “OPEN”?
    Hvis det er når den er på “RES” kan du prøve at stille den der med fuld tank og se om den fortsat dør. Hvis den gør det kan det tyde på at der er lidt skidt i tankhanen. Det er to forskellige rør i hanen benzinen løber igennem på hhv Open og Res. Res er det laveste af de to rør og dermed det, som so to speak tager mest skidt. Der bør være et lille filter på hanen oppe i tanken, men efter 25 år er det måske ike helt intakt. Husk på at vand er tungere end benzin, så det vil lægge sig i bunden af tanken. Hvis den kører helt fejlfrit når der er masser af benzin på og hanen er på Open, er det næppe karburatorerne, der er årsagen.


  • #2   4. jun 2023 Måske start med at rense benzinhanen, og måske åben tankdækselet når den går i stå. Det kunne tyde på vaccum i tanken.

  • #3   5. jun 2023 Når den har stået stille så længe, så start med at tømme tanken for gammelt benzin, skyl tank og benzinhaner ren og rens karburatorer, så tror jeg problemet er løst.

  • #4   7. jun 2023 Tak for svar. Jeg må nok prøve at rense tanken inden jeg gør andet.

  • #5   11. jun 2023 Og 3 til 4 timer med rens lyder ikke helt skævt, det spurgte du også om smiley

Kommentér på:
XJ 600 Diversion årg.98.

Annonce