{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

valg af batteri {{forumTopicSubject}}

hej med jer
er der forskel på batterierfra T-Hansen og batterier fra en MC forhandler, og hviklet batteri skal man købe. lukket, åbent eller gel batteri, jeg skal ud og købe et batteri idag, og jeg vil jo gerne købe det bedste, det er en Yamaha XV1000 / TR 1 fra 83..
hilsen Peter J


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  valg af batteri
  • #1   21. apr 2008 jeg har et batteri fra t-hansen det er nu ok så køb du bare det tror ikke der er den store forskel

  • #2   21. apr 2008 Glem at købe batterier fra T-hansen, de holder ikke til startstrømmen, køb kun Yuasa, jeg lærte det på den hårde måde

  • #3   21. apr 2008 Biltema - Gel batterier. Koster ingen penge og holder ganske udemærket.

    Glenn B: Tror du oss at det kun er olie fra Castrol der virker?


  • #4   21. apr 2008 Nej, men jeg ved at de batterier ikke duer da vi har en gut i klubben der prøvede flere gange med dem og det eneste der holdte var Yuasa, jeg er forresten også elektriker med speciale i 12, 24 og 48V batt-systemer så det er ikke bare luft jeg lukker ud

  • #5   21. apr 2008 jeg har så et Thansen batteri, på den lille yamaha. Og det har holdt fint i 2 år nu, både til sommer og vinterkørsel?

  • #6   21. apr 2008 Æh min holdning var egentlig at et batteri fra kinataiwanhongkong var lige så fin som et batteri fra japantyskland.....

    Men skiftede batteri på bilen her i påsken....det gl. kunne ikke klare frosten....
    Blev nærrig købte et i HaraldNyborg af tvilsomt mærke ..... nu er det oxo faldet sammen...
    Om det er bilen der tager livet af batterierne ...den overlader lidt...
    eller det bare er billigt lort eller uheld......vil vise sig nu har den fået et Varta....

    Mht mc har jeg haft held med Yuasa og Varta.... men hvis jeg ved det er en cykel jeg ikke ejer længe alligevel får den sq det billigste L... fra Tsvansen eller Louis og 9 ud af 10 gange er det fint hvis man bare huske at lade lidt på det om vinteren...

    Har da oxo slået Vartaer ihjel smiley ....
    Men oxo haft mcer der var 15 år gl. der havde orig monteret yuasa batteri :-9


  • #7   21. apr 2008 HM.... jeg tror sgu ikke der ret meget forskel på, hvem der fremstiller batterier i dag!

    Derimod betyder det temmelig meget, hvordan man håndterer dem. De må ikke så slag, og de skal oplades rigtig første gang.

    Gelbatterier har en fordel, hvis man er bange for at spilde væske, men kemisk set gør de sgu det samme:-)

    Bly/Syre batterier (også gel) er ikke ligefrem rocket-science:-)

    Men sørg for at få et med nok kapacitet og i dimensioner der lader dig montere det korrekt!



  • #8   21. apr 2008 hej med jer alle
    mange tak for de mange svar, nu må jeg jo selv prøve mig frem, om et billigt er lige så godt..
    takker herfra.. peter j


  • #9   21. apr 2008 hæhæ...Købte en batteri i lørdags hos T-hansen. Kunne ikke trække starteren rundt selvom det var fuldt opladet- Måtte have startkabler på bilen...

    Mvh, Henrik


  • #10   24. apr 2008 LOL, har ikke brugt andet end hansens de billige i årevis smiley

    De holder lige så godt som alt andet:-)


  • #11   24. apr 2008 Jeg ved sq ikke Knud .... grundlæggende er jeg 100% enig med dig .... det er fandme ikke rocketsience...

    Men nu har jeg bare oplevet et par gange at de billige er noget skrammel.....
    Kunne det være ....
    At de er billige fordi de har stået på en lager i fjernøsten i årevis?
    At der hældes mere materiale i de dyre og de billige producenter lover mere end de reelt leverer mens de dyre lover mindre for at være sikre....

    Eller er det bare uheld at mit 385 kr Haraldskrald bilbatteri faldt sammen på 14 dage... (ka ikke finde en fejl på bilen der skulle kunne være skyld i det..... )
    Og mit 700 kr+ Varta sikkert gør det samme smiley


  • #12   24. apr 2008 Peter:

    Jeg kanb muligvis forestille mig, at man f.eks sparer gysser på emballering og transport, så risikoen for at få et batteri, der har fået bask er større.

    Henstand på lager skulle intet betyde for alm. batterier, der stå tørre uden påfyldt syre, men det kan selvfølgelig have betydning for gelbatterier.

    Mængden af materialer tro jeg såmænd ikke varierer en bønne, katalytisk bly koster nærmest ingenting, og renheden er ikke særlig vigtig.

    Skal jeg skyde på noget, der reelt kunne gøre noget, er det billig uhensigtsmæssig transport.


Kommentér på:
valg af batteri

Annonce