{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
493 visninger | Oprettet:

Tom H
Tom H
Tilmeldt:
7. sep 2023
Emner: 1

Erfaring med Aprilia rs 125 {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Går og overvejer at købe en Aprilia rs 125 2-takt. Den er fra 2008 og har kørt ca. 20000 km. Motor er blevet renoveret for omkring 5000km siden af mc forhandler siger sælger.

Hvad har i af erfaringer med sådan en?

Ved godt at der er mere vedligeholdelse, men det er ikke noget problem for mig.

Jeg vil dog gerne have en nogenlunde stabil maskine, hvor der ikke skal skrues hver weekend fordi der er noget der går isstykker.

Men om der skal skiftes et stempel engang imellem har jeg ikke noget imod.

Skal primært bruge den til hygge ture og frem/tilbage på arbejde 20km når solen skinner.

Er det noget der holder hvis man vedligerholder den korrekt og sørger for at den er dyset og får nok olie med oliepumpen?

Hilsen Tom


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med Aprilia rs 125
  • #1   9. sep 2023 Det burde der ikke være noget problem i, hvis du ellers behandler den ordentligt.
    Jeg har selv kørt meget/langt på en Kawa/kr1. Det der har været, er en defekt stator. Og jeg selv forskyldt har kørt en motor varm. Ved at holde stille forlænge.


  • #2   21. sep 2023 En gammel 2-takter er nok per definition ikke den mest driftsikre MC. Prøv at se om ikke du kan finde en vedligeholdelses manual på nettet. Det er lykkedes mig at finde en til min 1994 Honda VFR, så mon ikke der er håb?? Jeg har haft en RS250, som knækkede en udstødningsventil da den havde kørt nogle få tusind km. Det skal dog nævnes at jeg havde den for at køre race med den, så den havde jo fået nogle klø....

Kommentér på:
Erfaring med Aprilia rs 125

Annonce