1.010 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Hjælp til valg. Teknik! Hjælp til valg. Teknik!

Helløj.

Inden længe skal jeg ud og bruge penge på en ny (gammel) motorcykel. Den må meget gerne være fra før min tid, ikke noget R6 eller SV.

Jeg kører selv pt. Virago XV 250 fra 93, men mine forudsætninger er at få en ældre cykel.
Kravene er minimum 50-60 heste, så man kan følge klubben når de lægger fra land. Det er ikke vigtigt at den kan køre 200. Bare på den rigtige side af 150. Men de burde de fleste af de cykler jeg kigger på også.
Helst kun 2 cylindre.

Primært kredser mine tanker om:

Yamaha XV 750 SE fra midtfirserne.
Kawazaki LTD 450
BMW R80, R75 eller R65. Den sidste bliver nok lidt lille.
Kawazaki Z 1000. (måske 750/650). Den gamle!

Mine intentioner er selv at kunne skrue på min kommende maskine, som jeg hidtil har gjort på min XV.

Så jeg ville høre om jeres erfaring med disse maskiners motorere. Yamahaen ved jeg kan få problemer med starter-krandsen, men de andre kender jeg ikke. Hvordan er sådan en bokser f.eks. at skrue i?

Andre forslag i samme kategori (retro) er velkommen.

Med venlig hilsen Patty.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til valg. Teknik!
  • #1   21. apr 2008 Ingen der har erfaringer med de enkelte maskiner?

Gerne lidt om Z1000 og Z650, dem kender jeg ikke rigtigt noget, men kosmetisk kan jeg godt lide dem.

• #2   21. apr 2008 Et alternativ til dem du nævner kunne være en Kawasaki ZR550, 750 eller 1100 hvis du vil have en motorcykel med et "retro" design men stadig af nyere årgang.

Jeg har selv en ZR 500, og har ikke haft de store problemer med den, udover normal vedligeholdelse.

Kommentér på:
Hjælp til valg. Teknik!

Annonce