{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.340 visninger | Oprettet:

Udstødning {{forumTopicSubject}}

Hej folkens
Er der nogen der kan hjælpe mig. Er ny motorcyklist og har købt ny udstødning til min Suzuki intruder m800 fra 2007. Mit spørgsmål er om det er muligt at komme en dB killer på udstødningen da den larmer ret meget...for meget. Der er ikke noget hul til en at skrue en dB killer fast, så lige nu er det bare rør uden noget i..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstødning
  • #1   23. nov 2023

    profilbillede
  • #2   24. nov 2023 Du kan sagtens bore et hul og monterer et eller andet der dæmper lyden lidt. Det bliver aldrig lovligt på din mc, da den er fra efter 2004 SKAL den have typegodkendt udstødning.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #3   24. nov 2023 Som Brian siger, kan du bare kyle den der i skrotkassen.

    Den bliver aldrig lovlig, og du får den ikke dæmpet noget videre...


  • #5   24. nov 2023 Ok tak for svar allesammen. Det havde jeg ingen ide om da jeg købte den brugt??
    Og som du siger @Mupersule N så er det ikke engang sikkert motoren køre godt med dem på.
    Jeg må lave mit research bedre næste gang. Blev bare forblændet af udseende og pris...
    Lesson learned ??


  • #6   26. nov 2023 Du skal en E godkendt udstødning til den. Jeg har selv en intruder fra 1995, den kræver ikke godkendt udstødning, men købte alligevel en godkendt da jeg så kan hive kortet med godkendelse op hvis jeg bliver stoppet og vise at den faktisk er godkendt.... De kan jo ikke se at jeg har ændret på db killer indvendigt....

  • Knud
    Knud Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 37
    #7   29. nov 2023 Du kan skilde den ad, og vikle "lidt" (ikke mere end nødvendigt) rockwool omkring det inderste rør og samle den igen. Hvis den ikke kan køre i tomgang, er det alt for meget.
    Det er den måde man kan regulere støjen på på en crosser.
    Selvfølgelig skal skifte til en typegodkendt, når du kan få den leveret.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #8   29. nov 2023 #7 - Jeg kan garantere dig for at det ikke er sådan man regulerer støjen på en crosser, for det tager nøjagtigt 15 sekunder før rockwool er blæst ud igen.

    Men selv om man bruger den korrekte dæmper uld, ændrer det jo ikke ved E mærkningen der mangler...


  • Knud
    Knud Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 37
    #9   29. nov 2023 PS, den godkente udstødning skal være beregnet til din model, en tilfældig godkendt udstødning kan påvirke mc'ens effekt og benzinforbrug.
    I mellemtiden kan du bruge rockwool, så du ikke tiltrækker politiets opmærksomhed.
    Du må ikke proppe noget ind i det inderste rør. Det vikles stramt om rørret. Det kan holde i 1-2 år til gadebrug. Rockwool er et af de få materialer, der ikke brænder. Det kan holde til over 1000°C.


  • Carsten J
    Carsten J Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #10   30. nov 2023 Det er rigtig smart at du og andre kan fremme et inderligt had til motorcyklister med uoriginale larmende udstødninger.

    Husk dog for h...... på at det du og nogle andre stu.... typer anser for at lyde godt er det som 99% af danskerne anser for en forbandet larm.


  • #11   6. dec 2023 #10 prøv lige at slappe af og holde den gode tone. Du har tydeligvis ikke forstået at jeg er ny i dette game og har købt en udstødning jeg synes larmer for meget, og udover det åbenbart heller ikke er lovlig.. Der havde du nok lagt mærke til hvis du lige havde læst alle indlæggene, af HJÆLPSOMME personer, og ikke personer der sidder bag deres mobil, og lukker lort ud. Jeg spurgte om hjælp og jeg fik det, men du skulle absolut lufte din ligegyldige tanke, efter det hele var overstået. Tænk dig om inden du skriver, og overvej hvorfor du skriver... Bare et lille tip til fremtidige posts smiley

  • Carsten J
    Carsten J Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #12   6. dec 2023 Undskyld mange gange, det er faktisk ikke dig jeg bebrejder noget, det er de personer som jeg egentlig er ude efter. Dem jeg bebrejder er dem som sælger det og dem som kører rundt og larmer, de gør virkelig en indsats for at gøre alle os på mc upopulære.

Kommentér på:
Udstødning

Annonce