GSX-R250 ved høje RPM. {{forumTopicSubject}}
Ja, har faktisk haft et topic oppe før, men fik ikke helt det svar jeg ønskede.
Men jeg har fjernet begrænsninger på min GSXR for at få lidt mere krudt i den, og jeg har da også haft den oppe på 160km/t.
Problemet er:
Motoren trækker fint og jævnt op til ca. 12-13k rpm, så holder den lidt igen, sniger sig videre op til 14-15k hvor den rigtig rykker, og dette gentager sig hver gang der lægges et nyt gear ind.
Fx. hvis jeg kører den helt ud i 5. lad og sige 140-150km/t, og skifter til 6, så går den ned i fart, fordi den falder til 14k rpm, og så skal den lige trække lidt før den trækkere videre.
Håber i forstår problemet..
Da jeg havde den på værksted for at få monteret droslingen (den der nu er pillet ud), bedte jeg om at få justeret karburatorer, men han sagde da jeg hentede den at de stod fint.
Men jeg synes alligevel det lyder som karburatorerne? For fed blanding måske.
Membranerne har jeg haft ude, og de ser flotte ud. :8
Nogen bud?
jul 2004
Følger: 70 Følgere: 57 MC-er: 4 Emner: 98 Svar: 440
6 gear er vildt hårdt for den lille cykel ...
men prøv igen og bank den op til 15000 i 5 så kommer den længere end 160 ... har haft min mini oppe på 185 .....
DE KAN GODT skal bare bruge lidt mere vej :):)
god fornøjelse ... husk at breme ned igen :):)
sep 2004
Følger: 14 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 119 Svar: 1.464
sep 2005
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 13
det var utætte membraner i karbonaderne.
det var ligsom om at den stolede for der efter helst ned af bakke at tage gassen .
NYe membraner og den går som en drøm.
sep 2004
Følger: 14 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 119 Svar: 1.464
Men de kan selvfølgelig være slidte uden man kan se det?
Var det også på en Gixx250R du havde det problem??
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 20 Svar: 308
sep 2004
Følger: 14 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 119 Svar: 1.464
Undrede jeg mig lidt over da jeg havde den åben.
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 20 Svar: 308
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 20 Svar: 308
aug 2004
Følger: 24 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 174
Og du burde kunne køre mere end 160 km/t.. Jeg har selv haft min over 180 km/t et par gange.. Og oppe på 165 km/t med en bagpå.
Så prøv at få tjekket membranerne (igen)
sep 2004
Følger: 14 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 119 Svar: 1.464
Jeg læste engang man kunne smøre et tyndt lag silicone på, hvordan og hvad skal man bruge til det?
Til alle, tak for svarene, virkelig rart med lidt hjælp.
aug 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 50 Svar: 190
aug 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 50 Svar: 190
okt 2004
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 168
Det lyder helt klart som et karbureringsproblem! Jeg havde ogsaa et "effekt-hul" da jeg koerte med min gamle fladspjaeldskarburatorer...det viste sig saa at de stort set ogsaa var slidt op indvendigt og efter at de var blevet fikset OG karbureret ordentligt ind! Faa den paa rullefelt, saa koerte den som en droem! Trak rent i hele spektreret som den skulle!
Naar du nu alligevel skal til at pille i den, saa koeb et KN filter indsats til luftfilterkassen (jeg ved godt de enkle KN filtre ser federe ud, men dem til boksen giver en mere smooth motorgang) et dyno-jet kit tror nok det er stage 3 der er bedst til dine ogsaa men spoerg lige hos en forhandler der har forstand paa den slags, og saa faa den justeret ind paa et rullefelt!
Saa vil du tro at du har faaet en helt ny motor i svinet! Hvis du kan finde et udstoedningssystem, fra en gsx-r 400 bare det originale til billige penge saa smid det paa ogsaa!
Mvh
Bo
aug 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 50 Svar: 190
jeg mener ikke man kan få k&n til en gsxr 250, i hvertfald ikke på deres hjemmeside dyno-jet har jeg heller ikke fundet til den.
kan en udst fra en gsxr 400 passe direkte på den, og hvad forskel gør det,
mvh
morten
okt 2004
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 168
Om et anlaeg fra en 400 passer paa din toer jeg ikke sige, jeg har aldrig skruet paa en "mini-gixx;er"
Hvis du saetter et racer-anlaeg fra en 400 paa vil du MAASKE opleve en lille stigning i effekten i de hojere omdrejningstal....som oftest vil et udstodnings anlaeg med en stoerre diameter paa forroerene give mere hk i top-registeret, men muligvis paa bekostning i mellem og lav omraadet!
Mine forroer er stoerre end dem paa en gsxr-1100 originalt, men mit anlaeg giver ogsaa mest i toppen!
Mvh
Bo
GSX-R250 ved høje RPM.