{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
600 visninger | Oprettet:

GSX-R250 ved høje RPM. {{forumTopicSubject}}

Ja, har faktisk haft et topic oppe før, men fik ikke helt det svar jeg ønskede.

Men jeg har fjernet begrænsninger på min GSXR for at få lidt mere krudt i den, og jeg har da også haft den oppe på 160km/t.

Problemet er:

Motoren trækker fint og jævnt op til ca. 12-13k rpm, så holder den lidt igen, sniger sig videre op til 14-15k hvor den rigtig rykker, og dette gentager sig hver gang der lægges et nyt gear ind.

Fx. hvis jeg kører den helt ud i 5. lad og sige 140-150km/t, og skifter til 6, så går den ned i fart, fordi den falder til 14k rpm, og så skal den lige trække lidt før den trækkere videre.

Håber i forstår problemet.. smiley

Da jeg havde den på værksted for at få monteret droslingen (den der nu er pillet ud), bedte jeg om at få justeret karburatorer, men han sagde da jeg hentede den at de stod fint.

Men jeg synes alligevel det lyder som karburatorerne? For fed blanding måske.

Membranerne har jeg haft ude, og de ser flotte ud. :8

Nogen bud?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GSX-R250 ved høje RPM.
  • #1   13. sep 2005 det er fordi gearet i 6 .... der skal du op på 15000 omdr i 5 gear før den kan trække det .... min var på samme måde

6 gear er vildt hårdt for den lille cykel ...

men prøv igen og bank den op til 15000 i 5 så kommer den længere end 160 ... har haft min mini oppe på 185 .....

DE KAN GODT skal bare bruge lidt mere vej :):)

god fornøjelse ... husk at breme ned igen :):)

• #2   13. sep 2005 Eheh.. jamen stadig. Den skal vel trække rent forbi 12-13k RPM? Det er jo ligesom om den holder lidt igen. Eller det skal den måske? smiley

• #3   13. sep 2005 Har haft samme problem eller noget der lyder sådan i alfald
    det var utætte membraner i karbonaderne.
    det var ligsom om at den stolede for der efter helst ned af bakke at tage gassen .
    NYe membraner og den går som en drøm.

• #4   13. sep 2005 Okay, spændende.. Men som sagt, de ser fine ud. Mekanikeren havde dem ude og kigge og han sagde også OK for dem.

Men de kan selvfølgelig være slidte uden man kan se det?

Var det også på en Gixx250R du havde det problem??

• #5   13. sep 2005 Er luftfiltrene skiftet?

• #6   13. sep 2005 Filtrene? Mig bekendt sidder der kun et? Og der sidder bare en lille rist i, burde der ikke sidde en svamp!?

Undrede jeg mig lidt over da jeg havde den åben.

• #7   13. sep 2005 Hvis der er en cv-karburator på, er den afhængig af den modstand, som er i luftfiltrene. Med dysesættet har dette muligvis ikke været nødvendigt...

• #8   13. sep 2005 dysesættet... jeg mener droslingen smiley

• #9   13. sep 2005 Har også hørt at membranerne godt kan æde en del krafter. Og motoren burde trække fint helt op til 17.500 rpm - ligesom min smiley
    Og du burde kunne køre mere end 160 km/t.. Jeg har selv haft min over 180 km/t et par gange.. Og oppe på 165 km/t med en bagpå.

Så prøv at få tjekket membranerne (igen)

• #10   14. sep 2005 Jamen, nå man nu ikke kan se noget på membranerne, er det jo svært at sige om det kan være dem.

Jeg læste engang man kunne smøre et tyndt lag silicone på, hvordan og hvad skal man bruge til det?

Til alle, tak for svarene, virkelig rart med lidt hjælp. smiley

• #11   14. sep 2005 min gixxer trækker fint i 6. jeg skifter ofte ved 10k rpm jeg kan kører i 6. med 80 km/t uden problemer og den render rask væk 170km/t så det pis de fyrrer af med den skal ha mange rpm før den kan ta 6 passer ik en skid, den accelerere bare hurtigere hvis den får mange rpm.

• #12   14. sep 2005 der skal sidde en svamp i filtrer lige over nettet

• #13   17. sep 2005 Hej Lund

Det lyder helt klart som et karbureringsproblem! Jeg havde ogsaa et "effekt-hul" da jeg koerte med min gamle fladspjaeldskarburatorer...det viste sig saa at de stort set ogsaa var slidt op indvendigt og efter at de var blevet fikset OG karbureret ordentligt ind! Faa den paa rullefelt, saa koerte den som en droem! Trak rent i hele spektreret som den skulle!

Naar du nu alligevel skal til at pille i den, saa koeb et KN filter indsats til luftfilterkassen (jeg ved godt de enkle KN filtre ser federe ud, men dem til boksen giver en mere smooth motorgang) et dyno-jet kit tror nok det er stage 3 der er bedst til dine ogsaa men spoerg lige hos en forhandler der har forstand paa den slags, og saa faa den justeret ind paa et rullefelt!

Saa vil du tro at du har faaet en helt ny motor i svinet! Hvis du kan finde et udstoedningssystem, fra en gsx-r 400 bare det originale til billige penge saa smid det paa ogsaa!

Mvh
    Bo

• #14   18. sep 2005 hey bo.

jeg mener ikke man kan få k&n til en gsxr 250, i hvertfald ikke på deres hjemmeside dyno-jet har jeg heller ikke fundet til den.

kan en udst fra en gsxr 400 passe direkte på den, og hvad forskel gør det,

mvh
    morten

• #15   23. sep 2005 Hej Morten

Om et anlaeg fra en 400 passer paa din toer jeg ikke sige, jeg har aldrig skruet paa en "mini-gixx;er" smiley

Hvis du saetter et racer-anlaeg fra en 400 paa vil du MAASKE opleve en lille stigning i effekten i de hojere omdrejningstal....som oftest vil et udstodnings anlaeg med en stoerre diameter paa forroerene give mere hk i top-registeret, men muligvis paa bekostning i mellem og lav omraadet!

Mine forroer er stoerre end dem paa en gsxr-1100 originalt, men mit anlaeg giver ogsaa mest i toppen!

Mvh
    Bo

Kommentér på:
GSX-R250 ved høje RPM.

Annonce