{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
623 visninger | Oprettet:

Forgaffel {{forumTopicSubject}}

Dav dav jeg står med en gammel yamaha srx 600 og har prøvet tykkere olie samt mere forspænding i forgaflen men lige meget hjælper det
Altså alt i alt jeg skal bruge nogle stivere fjedre i forgaflen

Jeg står og tænker om nogle har noget der kunne smide i eller ved hvad man kan smide i (har selv søgt lidt her og der men kan ikke bestemme mig)

Jeg vejer Ca 68 kg som jo svarer til flomme fed i de japanske ingeniørens øjne, så er nu lidt småtræt af at gaflen føles som at drible med sovende ben
God vind til jer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forgaffel
  • #1   1. feb både hagon og hyperpro laver progresive fjedre til den + de originale nok er lidt trætte efterhånden , de er jo ikke nye mere smiley
    er sikker på det vil være pengene værd


  • Don D
    Don D Online Tilmeldt:
    sep 2021

    Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 102
    #2   2. feb Har selv prøvet med fjedre fra hyperpro og progressive suspension.
    Det virker da ok.
    Det bliver nok aldrig en super forgaffel i forhold til de mere moderne.
    Kan huske at fjedrene fra progressive suspension kom med et tykt plastik rør til at justere hårdeheden,
    (Der saves afstandsstykker der ligges i forlængelse af fjedrene for at få en passende hårdhed.)

    Det kunmne måske være en mulighed at prøve at stramme de gamle fjedre op med noget lignene.
    Rør med en god godstykkelse og en skive på hver side. Måske er 10-20mm er rigeligt. Det er jo lidt at prøve sig frem til den får det rigtige "sag" (Jeg kender ikke det danske ord? )

    Men er de gamle fjedre blevet meget slappe er nye selvfølgelig nok den bedste løsning.


  • #3   2. feb Fortæl Wirth, hvad du vejer og hvordan du kører, så giver de dig de passende forfjedre:

    https://www.wirth-federn.de/?s=srx+600&post_type=product&dgwt_wcas=1

    Forhåbentlig et fjedersæt i deres fuldlængde-udgave, så du slipper for spacere og kan udnytte den længere fjeders finere dynamik -- ligesom jeg gør på min GB500 og VF750S smiley


  • #4   3. feb Super fede råd jeg spørger hos wirth
    Prøvede med afstandsstykkerne men det blev aldrig rigtig godt
    GO vind


Kommentér på:
Forgaffel

Annonce