Montering af alarm {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Nu hvor jeg NÆSTEN snart har fået min mc, har jeg besluttet mig for at finde en alarm til den, idet den kommer til at stå på gaden om natten (dog dækket af et dækken, men stadig... Man ved aldrig med pil-fingerne). Nu er mit spørgsmål så; Der findes jo evigt dyre varianter af disse (har set nogle af scorpios til 4000 kr.) og der findes LANGT billigere varianter (f.eks. et par stykker på QXL til under 300 kr.) Mit spørgsmål går ikke på forskellen i kvaliteten, den kan jeg næsten regne ud, men hvor nemt (eller rettere svært) det er at installere disse "billig-alarmer" versus de dyrere?
Jeg skal bare have en som gør personen der prøver at pille ved min mc døv, jeg er ligeglad med fjernstart osv... Hvad vil I så anbefale? Og ikke mindst, hvorfor?
På forhånd tak
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 48
http://www.youtube.com/watch?v=FmRPmeJ7p0A
Du kan evt købe et monteringssæt med ledninger og stik til hvis det er en nyere mc du skal have... De strømtyve der følger med er ikke meget værd.
Håber du kan bruge det til noget ellers kan du sende en PM og stille yderligere spørgsmål.
mar 2008
Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 113
Jeg vil anbefale en to-vejs alarm, som kan sende signalet tilbage til modtageren, hvis du er i nærheden - eks. når du parkerer din mc ude foran din bolig.
mar 2008
Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 113
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 213 Svar: 1.682
fåes ved www.louis.de
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 55 Svar: 443
Nu er tysk ikke mit bedste, så hvad er forskellen på 2 og 4? Jeg kan se at 4'eren kan flere ting, men hvad er det for nogle ting? Og er de nemme at installere, eller skal man have en mekaniker eller lign. til det? Og kan jeg evt. selv installere det? Har ikke den store forstand på motor, men rimelig styr på elektronik.
dec 2007
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 275
Med et lednings-kit er alarmen sat til på 10 min (med alle ledninger)... er SÅ glad for perimetersikringen på min (som Carsten O) også omtaler... og så selvfølgelig at den er 2-vejs, til sidst har jeg også backup batteri i min, så skulle skurken komme til alarmen, hjælper det ham ikke at klippe ledningen eller noget, den hyler bare videre !!
mar 2007
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 49 Svar: 342
Det sku være plug & play, så du skal bare ha kendskab til hvor blinklys stikkene er og hvor batteriet sidder på din bike...:-)
Montering af alarm