{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
621 visninger | Oprettet:

Montering af alarm {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley

Nu hvor jeg NÆSTEN snart har fået min mc, har jeg besluttet mig for at finde en alarm til den, idet den kommer til at stå på gaden om natten (dog dækket af et dækken, men stadig... Man ved aldrig med pil-fingerne). Nu er mit spørgsmål så; Der findes jo evigt dyre varianter af disse (har set nogle af scorpios til 4000 kr.) og der findes LANGT billigere varianter (f.eks. et par stykker på QXL til under 300 kr.) Mit spørgsmål går ikke på forskellen i kvaliteten, den kan jeg næsten regne ud, men hvor nemt (eller rettere svært) det er at installere disse "billig-alarmer" versus de dyrere?

Jeg skal bare have en som gør personen der prøver at pille ved min mc døv, jeg er ligeglad med fjernstart osv... Hvad vil I så anbefale? Og ikke mindst, hvorfor?

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Montering af alarm
  • #1   27. apr 2008 Jeg har selv en Scorpio alarm og den er super nem at installere og det virker bare. Jeg har valgt et tillægsmodul med perimeterføling som gør at når man nærmer sig motorcyklen begynder den at bippe. Se evt dette link:
    http://www.youtube.com/watch?v=FmRPmeJ7p0A

Du kan evt købe et monteringssæt med ledninger og stik til hvis det er en nyere mc du skal have... De strømtyve der følger med er ikke meget værd.

Håber du kan bruge det til noget ellers kan du sende en PM og stille yderligere spørgsmål.

• #2   27. apr 2008 Nu ved jeg godt, at det ikke helt er svaret på dit spørgsmål, men jeg vil alligevel komme med et forslag.

Jeg vil anbefale en to-vejs alarm, som kan sende signalet tilbage til modtageren, hvis du er i nærheden - eks. når du parkerer din mc ude foran din bolig.

• #3   27. apr 2008 Lige præcis den, Carsten O har monteret smiley

• #4   27. apr 2008 eller køb en m+s legos 2 eller 4.... de æder ikke batteriet og koster et sted mellem 700-1200kr. rigtig god kvalitet.

fåes ved www.louis.de

• #5   27. apr 2008 Morten M:

Nu er tysk ikke mit bedste, så hvad er forskellen på 2 og 4? Jeg kan se at 4'eren kan flere ting, men hvad er det for nogle ting? Og er de nemme at installere, eller skal man have en mekaniker eller lign. til det? Og kan jeg evt. selv installere det? Har ikke den store forstand på motor, men rimelig styr på elektronik.

• #6   27. apr 2008 Jeg har også en Scorpio alarm på min SV.. Jeg monterede den selv da jeg havde fået biken, og det tog vel omkring 1-1½ time med det hele, dvs. samtlige overvejelser før man installere, og så selve monteringen.

Med et lednings-kit er alarmen sat til på 10 min (med alle ledninger)... er SÅ glad for perimetersikringen på min (som Carsten O) også omtaler... og så selvfølgelig at den er 2-vejs, til sidst har jeg også backup batteri i min, så skulle skurken komme til alarmen, hjælper det ham ikke at klippe ledningen eller noget, den hyler bare videre !!

• #7   27. apr 2008 Jeg har lige bestilt en Scorpio SR-i900 fra US, håber den går igennem tolden...:-)

Det sku være plug & play, så du skal bare ha kendskab til hvor blinklys stikkene er og hvor batteriet sidder på din bike...:-)

Kommentér på:
Montering af alarm

Annonce