{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
849 visninger | Oprettet:

Dæk sidder skævt på fælgen {{forumTopicSubject}}

Har købt nye dæk til knægtens gamle cafe racer ( Suzuki gsx400e ). For- og bag-dæk ville han have Heidenau K34 dæk med slanger. Så vi købte et sæt ved Daekonline, og fik et af deres samabejdsværksteder til at montere og afballancere de nye dæk. Bagdæk er ok, men fordækket ( https://onlineparts.dk/300-18-52s-tt-forst-rket-forreste-bageste-d-k-heidenau-k34-2143942 ) sidder skæv på fælgen. ( se billede ) Dækket er nyt fremstillet og stemplet med 0324, samt står der Max 41Psi ( 2,8Bar ) på dækket. Kontaktede værkstedet, som anbefalede at lukke alt luft ud, løsne dækket fra fælgen og smøre sæbe på fælg/dæk. Og så luft i, op til 4 Bar ( svarende til 58Psi ). Så skulle det nok springe ud på plads. (Hvis ikke det hjalp, skulle jeg bare komme ud med hjulet igen). Har forsøgt sæbe/4Bar tre gange, men dækket vil bare ikke falde på plads. Nogle gode fif / tricks til at få sådan et dæk på plads. ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dæk sidder skævt på fælgen
  • #1   24. mar Aner det ikke, men hold kæft noget klamp af noget arbejde… smiley

  • #2   24. mar Tilbage til værkstedet.

  • #3   24. mar Dækket sku gerne sidde før højt et andet sted på fælgen, når den nu sidder for dybt der på billedet.
    Det sted hvor dækket sidder for højt begænser man det så enten med at få en kammi til at holde fast, eller stripse eller stroppe det fast så det ikke buler ud der.
    Det flytter trykket over i det punkt der hvor den sidder for dybt i fælgen og så er der større chance for den popper ud dér.
    Alternativt ka man blæse dækket let op. 1 bar ca. Og så fat med en tang hvor dækket sidder for dybt og vrikke i dækket så det gir sig.
    Det er vigtigt når man bruger den proces at trykket ikke er for højt, ellers flytter det sig ikke.

    Tilbage til butikken hvis det er lokalt og få dem til at gi en kvajebajer for det besvær de har forårsaget.
    Er dr langpokker i vold så trustpilot dem og aldrig komme igen haha.
    Fool me once, shame on you... fool me twice, så er jeg sku for nem smiley


  • #4   24. mar Det skal klemmes af fælgen igen inden det skal poppe på plads. Det har bidt sig fast der hvor det er nu... Men hvorfor har de ikke set det under afbalancering??

  • Don D
    Don D Tilmeldt:
    sep 2021

    Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 102
    #5   26. mar Hvis det har sat sig alt for dårligt skal det måske løsnes igen. Pop det løst og prøv igen.

    Nu er det ikke det tungeste hjul, men hvis det er afbalanceret sådan der risikerer du af det ikke er i balance når dækket er centreret. Er der ikke langt, vil jeg klart anbefale at tage det tilbage til værkstedet.
    Jeg forstår fejl kan ske, men ethvert fornuftigt sted ville uden tøven rette op på sådan en fejl.



  • #6   26. mar Til info. Hjulet blev leveret retur til værksted, og mekaniker kørte ud med hjulet igen i aftes, efter han havde afmonteret det hele, rengjort, smurt og monteret igen. Det ville dog ikke ud på plads, før han pumpede helt op til 7 bar. Så sprang den ud på plads. Tryk efterfølgende reduceret til 2,5 bar og afbalanceret. Jeg satte så hjulet på cyklen ( lufttryk justeret til 1,7 bar i.h.t. manual ), og drejede hjulet rundt. Set oppe fra slår dækket ikke mere og ser fin ud. Men set fra siden af, ligner det nu en mindre bule ud hvor ventilen er. Se billede hvor jeg har tegnet en bule ( dog ikke så kraftig i virkeligheden ). Værksted kontaktet igen, som anbefalede at vi skulle prøve at tage en køretur, for at se om ikke det faldt på plads. Hmmmmm.........vi må tage en testtur her i Påsken.

    profilbillede
  • #7   26. mar Om bulen så kun er halv så stor som tegnet, så er det ikke noget du må køre med. Dækket har taget skade og bør kasseres. Tilbage til værkstedet.

  • #8   26. mar Nu er du kommet dertil hvor du tager nogle gode billeder af det, og skriver til daekonline om problemet.
    Du skal have et nyt dæk, husk og medsende en vedhæftet fil med en scanning af fakturaen fra dækmontøren.
    Så er du dækket ind, og det skulle ikke give problemer, har selv været der og medgiver det er lidt øv... Men den slags sker nogen gange, mit problem blev løst fint


  • #9   26. mar Hvilken butik er det man ska holde sig fra for at slippe for sådan en omgang i hurlumhejhus?

    Ikke for at hænge dem ud overhoved. Alle kan fejle.
    Mener bare, vi skriver gerne hvilke butikker vi får god service i herinde. Så må vi vel også gerne skrive hvor tingene ikke er helt ti fire?


  • #10   27. mar #9

    Tror ikke det er butikken der er noget galt med, det er dækket.

    Den slags sker, sådan er det bare.

    Og montere dæk kan alle. Alle kan også overse netop sådan noget uanset erfaring. Derfor er de gode nok alligevel.

    God påske


  • #11   27. mar Vil være træt af at hænge nogen ud, hvis der er tale om et defekt dæk. Men enig.......man burde have set fra starten af, at dækket sad multi skævt på fælgen, inden man udlevere det til en kunde. Her gik det hvis lige stærkt nok på værkstedet.

  • #12   27. mar Som jeg skriver, den slags sker for os alle.
    Ingen grund til at hænge nogen ud


  • Dennis S
    Dennis S Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #13   27. mar Prøv at tage luften ud igen og løsne den fra fælgen. Så drej dækket en halv omgang i forhold til fælgen og pump igen. Det lykkes nogen gange.
    Ulempen er at du skal have det afbalanceret igen.


  • #14   28. mar Er dækmanden formand i blindeforeningen eller hvad sker der? Kim du må være et meget tålmodigt menneske.
    Defekt dæk eller ej, dækmanden er uduelig.


  • #15   31. mar Status: Knægten fik en lille køretur i dag. Og ja..............lortet hoppede svagt. Lukkede så det meste af luften ud, og satte en skruetvinge på siden af dækket, hvor bulen var. Gav den så nogle ordenlige klask med den STORE hammer, og så kom bulen sgu ind. Ny test tur, og nu var hopperiet væk. Skrev tilbage til værksted hvad jeg havde lavet, og svaret var, at så meget BØWL med et dæk havde de ikke set i de 25 år de havde sat dæk på. Hmmmm...nej. Men kunne man så være så kundevenlig og sige at montage af forhjulet er på husets regning ? Nej............det skete så ikke. Så nok ikke lige et sted jeg besøger igen.

Kommentér på:
Dæk sidder skævt på fælgen

Annonce