{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
736 visninger | Oprettet:

1 eller 2 bremseskiver. {{forumTopicSubject}}

Har en mindre diskussion med en bekendt.

Sagen er: han har 1 bremseskive på forbremsen der er skæv. (selvom flydende men "stiv" nok til den ryster ved bremsning samt tydeligt at mærke i bremsegreb)
og han vil så nøjes med at skifte 1 skive.
Hvor til jeg siger (eftersom cyklen er med 2 forskiver) at han skal skifte begge + klodser. så begge bremser ens.

Hvad siger folket herinde. for at slutte diskussionen.
1 eller 2 skiver der skal skiftes?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1 eller 2 bremseskiver.
  • Henrik  L
    Henrik L Online Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 8 Svar: 395
    #1   7. apr De skulle gerne bremse ens ny og gammel, hvis ellers den gamle er i orden.
    Og det er et og samme hjul der bremses, så lige stor bremsekraft højre/venstre er ikke noget man opdager hvis det er.

    Ihvertfald i min optik, men det er nok lidt religion ligesom med korrekt motorolie smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.649
    #2   7. apr Jeg ville skifte begge samtidig - men ikke af den årsag du nævner, for der er læssevis af cykler der kører med kun en skive på forhjulet.
    Skifter man klodserne nu, så bremser den slidte og den nye ens nok.

    Jeg ville kun gøre det for at sikre at alle skævheder er væk, samt begge skiver er slidt lige meget. Hvis han f.eks skifter en nu, så bliver den "gamle" på et tidspunkt slidt op, mens den han lige har skiftet, måske er på 50% - så resten af cyklens levetid er skiverne slidt uens.

    Det kan min OCD light ikke håndtere. smiley


  • Sigurd C
    Sigurd C Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Svar: 6
    #3   10. apr hvis kun den ene er slidt, ville jeg nok lave service på begge kalibre (den ene skive er jo nok blevet skæv af en årsag...) + 2 nye skiver og klodser. Bremser er ikke noget man 'eksperimenterer' med...

Kommentér på:
1 eller 2 bremseskiver.

Annonce