{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
343 visninger | Oprettet:

Mads D
Mads D
Tilmeldt:
29. feb
Emner: 1 Svar: 1

K1200RS forbremse driller {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg har en k1200rs fra 99 hvor forbremsen giver mig en del problemer. Bremse håndtaget er ret blødt og jeg kan trykke det helt ind til styret.

Da jeg lagde mærke til det tjekkede jeg bremsevæske som var meget lavt, og tjekkede bremseklodser som var meget slidt.

Skiftede bremseklodser og efterfylde bremsevæske, men den føles ikke anderledes nu.

Jeg er ret sikker på at den har suget luft ind da bremsevæsken var lav, men jeg har luftet ud igen og igen, og jeg får simpelthen ikke noget luft ud og håndtaget er stadig blødt.

Jeg har udluftet master cylinderen, så ventre front kaliber, højre front kaliber og så abs enheden. Jeg har været det hele igennem adskillige gange, og har vel kørt godt en liter bremsevæske igennem systemet nu, og der sker bare ikke noget som helst.

Hvad faen gør jeg lige herfra?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  K1200RS forbremse driller
  • #1   20. maj Der er et trick med at sætte en strip på bremsehåndtaget så der er konstant tryk på.
    Så bliver luften i systemet komprimeret og så venter man til næste dag og lufter ud igen.
    Det skulle gøre at luften nemmere kommer gennem systemet.
    Jeg synes selv det lyder lidt mærkeligt, men har prøvet det og det virkede.
    Der kom et par luftbobler op i reservoiret dagen efter som bare ikke hvade villet ud før.


  • Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 2 Følgere: 6 Svar: 124
    #2   20. maj Måske bremseslangerne er møre eller den vrider i callibre pga slidte glidere.

  • Mads D
    Mads D Tilmeldt:
    feb 2024

    Emner: 1 Svar: 1
    #3   20. maj #1 Jeg satte strips på imorges efter dit opslag og det har siddet på 12 timer før jeg nu igen prøvede. Der kom ikke mere ud. Har igen prøver begge kalibere, abs og oppe ved cylinderen.

    #2 jeg har også har pillet bremseklodser ud igen, renset kaliberne ekstra godt og smurt dem med lidt kobber fedt der hvor klodserne bevæger sig så de kørte frit.

    Stadig ingen held. Måske det er slangerne som du nævner #2, jeg kan bare ikke se noget på nogen af dem. Jeg prøver at se om der er nogen der har tid til at kigge på den en af de næste dage...


  • #4   20. maj Få den på værksted og få det lavet. Det er alt for farligt at lave selv, hvis man ikke er sikker i at få det gjort rigtigt.

  • #5   21. maj jeg ved bmw har en speciel procedure for udluftning når der er abs på. hvis ikke den bliver fulgt slavisk er det umuligt at få godt.

  • #6   22. maj Har selv haft en K1200RS (samt en R1100S) og som Jonas skriver, kræver det en speciel procedure at udlufte dem.
    Det skal gøres i trin i en bestemt rækkefølge, hvor der bla. også skal udluftes i ABS blokken.
    Det kræver en del øvelse ... Sååååå....... smiley

    I øvrigt skal BMW-er ifølge fabrikkens forskrifter have udskiftet bremsevæsken helt/fuldstændigt minimum hvert 2. år , netop for at undgå det der med svampethed. Det er et problem som opstår pga. gammel bremsevæske, da bremsevæske optager fugt, som fordamper når bremsevæsken bliver varm, så luftboblerne opstår og det kan BMW´s bremsesystem bestemt ikke li`
    Forøvrigt heller ikke mange andre motorcykler, men de er for det meste nemmere at udlufte/udskifte bremsevæske på


Kommentér på:
K1200RS forbremse driller

Annonce