{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.021 visninger | Oprettet:

Olie stand på min Yamaha SZR {{forumTopicSubject}}

mit spørgsmål går ud på... når jeg vil lave et tjek af min oliestand, for jeg meget forskellige aflæsninger selvom jeg følger yamaha´s anvisninger...som jeg har ringede og spurgt om det samme. så ville bar høre om der var nogle herinde derhavde et godt svar. yamaha sige. Kør på cyklen til den er varm, lad den stå ca. 10 sec. og lav aflæsning. men når man gør det for jeg nogle gange en ok aflæsning, og måske bagefter ingen olie på pinden.. meget underligt.. har li skiftet min olie for 1000km. siden og er ret sikker på der er olie nok på.. men syntes bar det ku være rart at lave et tjek efter frisk tur her og der... uden at sku vente til næste olieskifte. problemet er os at yamaha har sparet olietryks måleren væk på den her model-..ØV så hvis nogle andre SZR 660 ejer eller XT osv.. har nogen erfaringer ku det være rart at høre om.
Takker!!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olie stand på min Yamaha SZR
  • #1   20. sep 2005 jeg gør det nu bare når cyklen er kold..
    man kan da ikke lave en aflæsning lige efter motoren har været i gang.. så er olien jo stadig ikke løbet ned endnu..

    nok nærmere 10 min, og ik 10 sec .. hvis det skal være lige efter man har kørt


  • #2   20. sep 2005 Præcis som Jan siger - eller vent i hvert fald et par minutter inden du checker...

  • #3   20. sep 2005 Værd opmærksom på at nogen cykler ikke skal skrue deres oliepind ned i gevindet for at få en korrekt måling.

  • #4   20. sep 2005 den måde jeg har nævnt.. er måden yamaha siger det ska gøres på.. har selv ringede og snakkede med yamaha danmark. det jeg syntes er noget møg er at man aldrig får den samme visning.. og da min cykel deler motor med en del andre model, tænkte jeg om der var andre der havde samme promblem.. min cykel har jo en separat oliebeholder. og ik tørsump. takker for svar

    ps. nogle der ved om man kan eftermontere en olielampe..det ku jo være rart at have.


  • #5   21. sep 2005 Hej Hans!

    Her er hvad jeg gør på min SZR:

    Når jeg har kørt en god tur (10-???min)
    Standser jeg og tjekker olie stort set med det samme (10-20 sec.), med cyklen stående i lodret! position.
    Oliepinden skruer jeg ikke ned i gevindet, den skal blot ned og røre, uden at skrues i.

    Det er sådan jeg har fået at vide at det skulle gøres af tidligere ejer, og sådan der står man skal gøre i servicemanualen, så den skulle være god nok.

    Tror ikke du kan installere en olielampe på den, da det som sagt er en tørsumps og olien derfor ikke befinder sig konstant et sted. Måske man i stedet kunne installere en måler til olietemperaturen, så man kan se hvornår den er varm og klar til at skydes af smiley

    Olietrykket kan du kontrollere ved at skrue den lille studs/skrue øverst på dækslet til oliefiltret løs. Kan dog ikke huske den nøjagtige procedure, men det står tydeligt beskrevet i servicemanualen.

    Du finder den her:
    (link fjernet)


  • #6   21. sep 2005 hey ! tak christian.. for linket bare ærgligt man ik kan ,montere en olielampe


Kommentér på:
Olie stand på min Yamaha SZR

Annonce