{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

Ensretter på GSX-R {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har en mistanke til at ensretteren på min Suzuki GSX-R 250'er er stået af.

Da jeg købte cyklen, for nolge måneder siden, fik jeg af vide at batteriet var blevet skiftet for nyligt (så vidt jeg husker :)), men allerede nu opfører det sig underligt. Efter jeg har kørt en tur, er spændingen på 12,5 volt, men når den så har stået en halv dag, er spændingen faldet til 10,5 volt, på trods af jeg har pillet batteriet helt ud af maskinen.

Spørgsmålet er så om det bare er batteriet som er stået af, eller om det er noget andet elektronik i ladesystem, der har dræbt batteriet. Kunne det måske være ensretteren der var skyld i dette? Hvis ja, er der så nogle der har erfarringer med at måle på sådan en på en mini-gixxer?

Jeg har godt nok købt et nyt batteri, men er ikke meget for at smække det på, hvis det alligvel dør hurtigt igen.

På forhånd kæmpe tak for alt input!!!

Hygge


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ensretter på GSX-R
  • #1   21. sep 2005 Og hvad er din opfattelse af, at det var skiftet for nyligt? Inden for det sidste ½ år, eller?

    Thansen batterier kan sgu dø hurtigt, skal jeg lige huske og sige..


  • #2   21. sep 2005 Ja, ½ år cirkus. Men jeg kommer mere og mere i tvivl om det egentlig var det jeg fik af vide, eller om jeg selv har drømt/fundet på at batteriet er blevet skiftet...

    Det skulle være af ganske ok kvalitet. Det hedder Yuasa (det dyreste fra mc-nøglen).


  • #3   21. sep 2005 Willie: Men kan der ikke være en grund til at batteriet er faldet sammen - udover at det måske er blevet gammelt. Kunne det ikke tænkes at ensretteren fx var gået i stykker og også ødelægger batteriet?

    Ang. Yuasa så synes jeg nu at jeg har set det anbefalet et par steder, så helt tosset kan det da ikke være?

    Hygge


  • #4   22. sep 2005 Mads:

    Et batteri kan falde sammen SÅDAN.. Det kan være en fejl i det, der gør at det bare klapper sammen i løbet af et par timer.. Prøvede det selv her for nylig med min bærbar.. Og kvaliteten af den er ellers HELT i top..


  • #5   22. sep 2005 Hey, tak til jer begge! Jeg har skiftet batteriet nu, og det hele tyder at det har været det der var skyld i problemerne smiley

    Så nu tager jeg chancen, og kører en tur på cirka 200 km i morgen smiley

    Mange tak for hjælpen!

    Hygge


Kommentér på:
Ensretter på GSX-R

Annonce