771 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Spændings problemer / blink Spændings problemer / blink

Jeg har en xj 650 fra 1981 som ter sig lidt mærkeligt, den vil ikke blinke, den står bare og lyser! Dog vil den godt blinke når motoren køre. Jeg har prøver at sætte en lader på, og når batteriet er opladet, vil den godt blinke, selvom motoren ikke køre.

Har haft en avanceret lader på, som skulle kunne fortæle om batteriet en fallet sammen, men den indikere ingen ting!!

Hvad med ensretteren, kan det være den, eller er den ok når den gerne vil, når motoren køre (så lader den vel) ??

Nogen kvalificeret forreslag??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spændings problemer / blink
  • #1   15. maj 2008 Kunne godt lyde som et "træt" blinkerelæ. :-))

• #2   15. maj 2008 hvis den kan trække starteren rundt og starte cyklen så sku blinket altså også virke..
    prøv at åbne blinkrelæet, der sidder normalt en plastikhætte på du lige kan vippe af med en skruetrækker.
    tjek om der sidder ir eller rust på kontaktpunktet der hvor bimetallet strækker og trækker sig, evt. giv det et skvæt wd-40 og prøv så igen..
    ellers ku man forestille sig at blinkrelæet er "træt"

• #3   15. maj 2008 Ok jeg har prøvet at give relæet noget kontaktrens, men prøver med et nyt relæ!!
    Syntes også det var lidt mærkeligt,,,,,,, Selvom jeg ikke er en ørn til det med el :o/

• #4   15. maj 2008 Rens div stikforbindelserne!

• #5   15. maj 2008 jeg havde selv nogenlunde samme problem, indtil blinket slet ikke virkede mere..
    Der var kommet fugt i blinkrelæet så kontaktpunktet var irret godt til, blæste det igennem og smurte det, så virkede det igen.

• #6   15. maj 2008 Torkild (Haderslev) G - Jeg har haft alle stik og forbindelser på hele cyklen adskildt og renset med kontaktrens!!!!

XL (Ama´r) & - Jeg har også haft binke relæet adskildt og renset, men nu prøver jeg med et nyt relæ, så må vi se om det hjælper!!

Det der er lidt træls er at den skal til syn idag kl 17, så jeg har ikke så meget tid at løbe på :o/

Kommentér på:
Spændings problemer / blink

Annonce