{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  løsning af bremsestempler?
  • #1   17. maj 2008 hvis der er gamle aflejringer på stemplerne må du endelig ikke skuppe dem ind igen inden stemplerne er renser helt af.. ellers kan du være helt sikker på at pakningerne ryger inden alt for længe..
    når det nu er begyndt at være et problem så vil den bedste løsning være at pille stemplerne helt ud og rense dem af.. skifte pakninger og give dem nyt bremsepasta inden du sætter dem ind igen..
    så er du i hert fald sikker på det er gjort ordenligt!

    Hilsen Esben


  • #2   17. maj 2008 Esben >> hmmm...for at få dem helt ud skal jeg så pille klodserne af og så trykke på pedalen?

  • #3   17. maj 2008 Det jeg plejer at gøre er at pille klodserne helt af.. derefter forsigtigt pumpe på pedalen indtil stemplerne er næsten ude..
    Det kan ofte været nødvendigt at holde nogle stempler inde med en tang mens andre er fri til at komme længere ud.. når alle stempler er nsæten helt ude skulle du kunne vrikke dem ud med fingrene.
    Hvis du har svært ved at få fat kan det nogle gange hjælpe at pille caiperne af og sætte trykluft på der hvor bremseslangen normalt sidder.
    så kan man "skyde" cylindrene ud..

    Hvis det går helt galt må du gerne sætte en tang på, du skal bare lige huske at sætte lidt gummi imellem så du ikke ridser stemplerne.

    Når de er ude så piller du de gamle pakninger ud og renser godt af.
    Så givere du det noget bremsepasta der hvor pakningerne skal sidde, sætter nye pakninger i. og giver dem bremsepasta også..

    Så renser stemplerne helt af, enten med noget meget fint sandpapir eller en stålbørste. Så får de også lidt pasta, så går de nemmere i.

    Når de er i sætter du caliperne i igen og fylder nu bremse væske på

    Så er det bare igang.... hvis der er noget som driller så skrive du bare!


  • #4   17. maj 2008 mægtigt jeg prøver - lyder som noget der godt kan tage lidt tid første gang man prøver smiley

  • #5   17. maj 2008 Ja det kan godt drille lidt at få stemplerne ud..
    Men så længe du ikke laver ridser på stemplerne så går det nok..

    Jeg har nogle enkelte gange haft nogle stempler som bare sat uhjælpeligt fast.. Der satte jeg en papegøjetang på hvor jeg havde sat lidt gammel cykelslange omkring stempletså det ikke blev ridset..

    Så er det eller at vrikke og dreje til stemplet kommer ud..



  • #6   17. maj 2008 Det er ellers godt beskrevet Esben men den med sandpapiret kan jeg ikke lide jeg vasker altid stemplerne i sæbevand og bruger en grydesvamp og når man så lige har en polerskive så far de lige en omgang på den så de er helt glatte.

  • #7   17. maj 2008 ja ok.. det skulle jeg nok lige have skrevet at det selvfølgelig skal være meget fint da det jo ellers laver ridser...
    ellers er en alm grydesvamp også ganske udemærket!

    hilsen Esben


  • #8   17. maj 2008 oki Esben så er vi helt enige det er den der grønne kunststofsvamp jeg altid bruger den ridser ikke ,
    hilsen Per,
    ps og så forresten hvis der sidder et stempel uhjælpeligt fast det har jeg lige været udsat for .
    jeg satte en smørenippel som passede i gevindet hvor luftskruen sidder og pressede detr så ud med en fedtsprøjte det kom ligeså fint så var der altså bare lige en gang omhyggelig rengøring bagefter.


  • #9   18. maj 2008 YES! Så er det fikset - de skulle bare presses ind med en polygrip-tang (papegøjetang). Helt perfekt at jeg selv kunne finde ud af det - totalt optur smiley

  • #10   18. maj 2008 bare i orden Rune tommelen op.
    Per


Kommentér på:
løsning af bremsestempler?

Annonce