597 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

sprg. vedr. power comander?? sprg. vedr. power comander??

hvordan styrer powercomanderen blandingen ?? læser den signal fra cyklens org. lambda sonde eller hvordan? eller skal der monteres en wideband-sensor lissom man ofte gør på biler ved eftermonteret motorstyring? eller læser den på en helt anden måde?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sprg. vedr. power comander??
  • #1   18. maj 2008 Her kan du læse lidt om det

http://www.fvmotor.dk/

• #2   18. maj 2008 Meget kort fortalt, så tilfører eller fratager benzin i forhold til det originale map. Man har en lang række felter, inddelt med 250 omdr. i mellem sig, og 9 forskellige gasspjældspositioner. Her kan man så i hvert felt tilføre eller fratage benzin i procent.

smiley

• #3   18. maj 2008 En Powercommander er ikke en ny motorstyring, det er en "piggybag", dvs det virker sammen med den originale styring.

• #4   18. maj 2008 okay, så fik jeg lidt forståelse, tak. var netop det med at fjerne lambda sonden jeg var i tvivl om, fordi jeg påtænker at bygge hjemmebygget udst. system, og hvis der så ska powercomander på, behøver jeg ikke lave plads til lambda sonden. som sidder på org.

• #5   18. maj 2008 Jo, du slipper ikke af med lambdasonden ved at sætte en powercommander på..
    Hvis du fjerner den, vil din eksisterende motorstyring jo få forkerte/manglende signaler, og det hjælper powercommanderen ikke noget på, da den jo blot tager eller tilfører benzin ud fra den eksisterende ECU.

• #6   18. maj 2008 Du kan slippe for den ved at købe en co2 elimator kit tror jeg det hedder...

• #7   18. maj 2008 -buggi- jså vidt jeg læser på FV motors side som der linkes til, fjernes lambdaen i forbindelse med montering af powercomander, og der sættes så en anden "dims" på så den org motorstyring tror at den er der, men så vil powercomanderen nu styre blandingen istedet(sådan står der skrevet på deres side hvertfal) men ka da godt være det kan gøres på flere måder

• #8   18. maj 2008 Peter> Dimsen der skal bruges er den co2 elimator som Mr. Red taler om smiley

• #9   19. maj 2008 okay, så er jeg med så langt. men hvad er mon så det mest optimale setup? med eller uden lambda?? hvis man fjerner lambdaen må den jo køre efter fast indstillede parametre i PC´en ud fra rpm og gasspjæld position, hvorimod hvis den forbliver der lambdaen, vil den så stadig kunne justere selv til div forhold. hvad mon er bedst til gadekørsel?

Kommentér på:
sprg. vedr. power comander??

Annonce