{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
472 visninger | Oprettet:

Mærkelig lyd fra motor {{forumTopicSubject}}

Det drejer sig om en Suzuki gsx 600 f fra 1992, som bare bliver ved med at give problemer:/ Da jeg købte den lyd den helt fin i tomgang. Jeg har skiftet koblings pinden, og kobling sneglen da de var i stykker. Og ellers lavet service med nye tændrør, olie, olie filter og luftfilter

Efterfølgende kommer der en lyder fra motoren, det lyder som et stykke løs metal inde i motoren, som giver en "klik" lyd, som kommer meget tilfældigt. Lyden kommer uanset om den er i gear, og om koblingen er trykket ind eller ej.
Skal jeg til at skille det hele af, som jeg helst gerne vil undgå. eller hvad tænker i?

Jeg kan ikke få lov til at vedhæfte en video. Så tjek gerne linket ud

https://drive.google.com/file/d/1WBGbhzZJ-rW1oSHQoGuIW3eGS_NiYyIO/view?usp=drivesdk

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 850 kr.
  • Havemand 1.000 kr.
  • Installation of Curtain Rod 950 kr.
  • Udskiftning af vandhane i køkkenvask 800 kr.
  • VVS udskiftning af vandhane der drypper 1.600 kr.
  • Fugning af fodlister ca 30 kvm. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mærkelig lyd fra motor
  • #1   11. mar Hvis nogen skal kig på den IRL, så ind i FB gruppen MC reparation, skift af sliddele.

• #2   12. mar Lille opdatering. Jeg er nu næsten sikker på lyden kommer fra gearbox'en. Hvis jeg skal der ind, skal jeg vel skille hele motoren fra hinanden? smiley

• #3   14. mar Ja, hvis du vil se til gearkassen så skal motoren skilles ad på midten. Jeg har set videoen, jeg ved fisemig ikke hvad det kan være. Men jeg tror ikke du finder noget ved at åbne motoren. Det er meget svært at stå og kigge på en masse mekanik og diagnosticere en lyd. Og siden motoren kører lystigt videre, så er det ikke katastrofalt det der giver lyden. Og så er det endnu sværere at finde fejlen på en skidt motor smiley

• #4   14. mar Tak for svar Ace.

Der kom kæde på idag, og jeg prøvede at køre en lille tur.

Ved første gear under kørsel, kommer der et konstant højt hak...hak...hak...( Lyder ret skidt) Men tager fint fat i 1. gear

Alle andre gear lyder fint. Men der kommer sgaidvæk en klik lyd lidt tilfældigt, lige meget hvilket gear. (Samme lyd som i kan høre i videoen)

Så jeg går ud fra at første gear i gearkassen må være beskadiget... ? smiley

• #5   15. mar Så er der nok røget en tand på 1 gear

Kommentér på:
Mærkelig lyd fra motor

Annonce