{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.544 visninger | Oprettet:

Yamaha R6 Gearkasse problem {{forumTopicSubject}}

Hej drenge


Håber der sidder en med lidt viden jeg kan bruge.

Min ellers godt kørende R6 lavede ballade idag.
Kørte hjem af på den og skulle ha den i 4 gear, hvilket den kiksede og jeg tænkte mærkeligt så prøvede igen unden held, den hopper ud med det samme

Stoppede så. og kiggede lidt på sagerne, og fandt frem til at jeg kan bruge alle gearne op og ned og den køre fint i alle gear, det eneste jeg skal er at holde gearpedalen oppe når jeg køre 2-3-4-5-6, og det samme hvis jeg skal i 1. så skal jeg træde pedalen ned. den skifter fint og alt ting, ingen lyder ingen metalspåner i olien

Der er der en fjeder anordning på skifte gaflerne der kan være knækket, så ledes den ikke kan holde sig i gearet. ingen problemer med den hopper ud af gearet så snart der er belastning på og uden brug af foden på pedalen. men så snart man slipper gassen hopper den ud af gear.

kom gerne med hjælp og løsninger.. har læst om problemet med 2 gear er en svaghed på dem. men det virker helt fint


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha R6 Gearkasse problem
  • #1   23. maj 2008 der sidder en lille fjeder der holder skiftetromlen i hak, på fireblade kan du komme til denne fjeder ved at skrue koblingsdækslet af, kan du sikkert også på en r6?!?

  • #2   23. maj 2008 Hej Kim.
    Det lyder rigtigt nok som om den fjeder der holder skifte tromlen på plads,er knækket.Den sidder inde bag det lille dækselet,hvor din gearaksel går ind i motoren.Den er nem at skifte og husk ny pakning.


  • #3   23. maj 2008 Hej...

    Skal hen og skifte kobling i samme stund.. er her nogen der ved hvor mange NM de bolte med fjeder der holder toppen af koblingens pladen skal spændes med....


  • #4   24. maj 2008 Tak for hjælpen..

    Har lige skilt huset ad og inden bag huset lå den lille fjeder til skiftte tromlen... super lækkert det ikke var andet end det...
    så nu er jeg en glad mand der roligt kan tage på ferie med ro i sindet..

    SKØØNNTttttttt smiley


Kommentér på:
Yamaha R6 Gearkasse problem

Annonce