{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
505 visninger | Oprettet:

Bagstøddæmper {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har været ude at finde en brugt bagsstøddæmper til min mc. Den gamle var utæt i pakningen. Jeg skal så lige høre om jeg kan bruge den gamle beholder?? Altså den der sidder over hjulet på højre side. I så fald, skal der så fyldes noget i den, for at få den rigtige returdæmpning. Er der nogle der er kloge på det område så må i gerne byde ind... En ting til. Jeg fik en ide den anden dag, til en nem måde at skifte dæmperen på, og hold nu godt fast. Hvis jeg tager motorcyklen, sætter den op i baghjulsløfteren. Stropper den hårdt op i loftet. Løsner bagstøddæmperen, og så fjerner baghjulsløfteren. Burde bagsvinger så ikke sænke sig, så det er nemt at montere den anden bagstøddæmper?? Bare en tanke...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bagstøddæmper
  • #1   28. maj 2008 Jeg vil nok ikke råde dig til at begynde at genbruge nogle dele og forsøge at sætte dem samme. Der er olie og gas i den.. under høj tryk (14 bar)
    Ang montering.... Du skal nok finde en der ved noget om det.


  • #2   28. maj 2008 Mht. til det sidste så gjorde jeg præcis sådan, bare uden at fjerne bagløfteren da jeg med stroppen kunne hejse mc'en tilstrækkeligt op.
    brugte så bare bagløfteren som støtte.

    mht. til det første, hvis det er en støddæmper med reservoir, hvadenten det er remote via slange eller som piggyback, så er der olie og højst sandsynligt gas i.
    gassen skal pumpes i med et bestemt tryk.
    så det kræver det rette udstyr/værktøj at lave sådan en operation.

    P.S.
    så er reservoiret normalt til kompressionsdæmpning, ikke returdæmpning.


  • #3   28. maj 2008 Køb en brugt Öhlins dæmper istedet for originalbraset og få den renoveret. Så er super godt kørende for 2500kr vil jeg tro. Tag en snak med CH M, han styrer det affjedringspis. "nævner ikk noget om forgafler her" ;-D

  • #4   28. maj 2008 Men hvaså med reservoiret..?? Jeg har nemlig fået den brugte dæmper med resevoir idag.. Han har skruet slangen af ved dæmperen.. Kan jeg så ikke ligeså godt anvende den der sidder på mc'en nu og få en mekaniker til at fylde gas i?? Eller er det ikke sådan ligetil....??

  • #5   29. maj 2008 Prøv at undersøge med en mekaniker hvad det koster.

    Du er selvfølgelig nødt til at ende med en dæmper der ikke lækker olie, men det er så stadig en brugt, orignaldæmper.


Kommentér på:
Bagstøddæmper

Annonce