766 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
4 Svar
Problemer med Suzuki gs450e (88) Problemer med Suzuki gs450e (88)
Min motorcykel vil kun starte og køre på den ene cylinder, højre. Karburatoren er fuldkommen rengjort og tændrøret er vådt. Der er fin gnist på begge tændrør.
Er det sandsynligt at det kan være noget galt med tci’en (ignitoren) eller kunne det være et kompressionsproblem?
0 synes godt om
jan 2023
Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 66
Hvis du vil lyntjekke den del af fejlsøgning, så pil begge tændrør ud og sæt hætterne på igen for at undgå skade på tændingsanlægget. Tryk på startkontaktet og mærk efter om den puster nogenlunde lige meget ud fra tændrørshullerne.
Bedst selvfølgelig at lave en kompressionsmåling med tester.
Men hvis benzin/luftblanding er til stede og tændingsanlægget virker, så bør den som et minimum hoste lidt med på den svigtende cylinder.
Du beskriver ikke de nærmere omstændigheder, om det kom pludseligt eller, om der var forudgående periodiske svigt.
Hvordan er benzinstrømmen fra tanken til hver karburator?
Forkert benzin/luftblanding kan skyldes utætheder de forkerte steder, skidt i benzintilførslen og da det er en gammel mc kan kan der måske være en skade i karburatorens membran (så vidt jeg husker er gasspjældet membranstyret).
Prøv med nye tændrør, eller monter tændrørene modsat mellem defekt og perfekt cylinder. Nogen gange kan man have heldet med sig ved at forsøge noget, man ikke forsøgte i første omgang.
Good luck.
Poul
maj 2025
Følgere: 13 Emner: 2 Svar: 2
Alle dyser blev blæst igennem og membranerne blev også testet. Da jeg fik monteret karburatoren igen, så ville den kun starte på venstre cylinder.
Jeg har siden skiftet tændrør og tændrørshætter og jeg har prøvet at skrue den ene cylinder over i den anden cylinder (her kunne den stadig kun køre på en cylinder).
Sidst jeg prøvede at starte den, lykkedes det kun efter at have hældt lidt benzin i luftfilteret.
Jeg mistænker at den gnister på det forkerte tidspunkt. Kunne det være sandsynligt?
jan 2023
Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 66
Jeg har lige læst Gunnar Skrydstrups test af GS450 i Touring Nyt nr. 4/1983 og kan se, at den har elektronisk tænding. Og når den kan slå gnist i tændrøret vil det undre mig, at fejlen ligger i selve tændingssystemet. Jeg ved ikke, hvordan evt. tændingsmærker er markeret, men du kan jo lave kontrol af tændingstidspunktet med en tændingspistol.
Fandt også et indlæg her på mc galleri fra 2007, hvor en "Magnus" havde problemer med sin GS450 https://www.motorcykelgalleri.dk/forum/teknik/38777-underligt_problem__gs450
"Magnus" fik mange råd og det viste sig, at der var vand i karburatorerne.
Da du selv spørger til evt. manglende kompression, synes jeg, at du skal teste kompressionstrykket med en kompressionstester. Det vil kunne afsløre, om den døde cylinder mangler kompressionstryk. Og så kan årsagen evt. være en utæthed i toppakningen.
Jo flere ting du får klarlagt, desto bedre får du indkredset fejlkilden.
Poul
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.299
Hvis du fandt rustflager i bunden af svømmerhuset så ville jeg klart adskille igen og tjekke godt efter om der er hul igennem alle dyser - og hvis det er under opstart (lave omdrejninger), så tjek særligt tomgangsdysen.
Det kan også være fordi svømmerne ikke lukker ordentligt til og den simpelthen drukner på venstre cylinder - har du tjekket om svømmeren lukker helt tæt?
Problemer med Suzuki gs450e (88)