Skivebrems sætter sig fast Skivebrems sætter sig fast
Men kammerat, som kører på en Sportster, har et problem med sin forbremse.
Ca. en gang om ugen, kører næsten dagligt, så sætter forbremsen sig fast. Så løsner han udluftningssskruen nede på bremsen, og trykker bremsehåndtaget i bund og strammer skruen igen, så kan han kører igen...i en uges tid.
Der kommer jo selvfølgelig lidt bremsevæske ud, når han pumper håndtaget i bund, og da han efterhånden har gjort det en del gange uden at efterfylde, så vil jeg mene at der snart må mangle væske.
Er der nogen, der har et godt råd til at komme problemet til livs ? Det undrer mig meget, at det kan blive ved med at lave overtryk ? Og det undrer mig, at bremse fortsat ellers virker upåklageligt, når nu han efterhånden har tømt en del væske af.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.503
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 46 Svar: 275
Jeg tror jeg vil foreslå ham at skifte væsken. Nogen gode ideer til væske til sådan en Harley bremse ?
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.503
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
desuden er kobberfedt isolerende = varmen forbliver i feks. bremseklodser / belægningerne = bremserne "fader" ligeså kedelig situation som kogende bremsevæske
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 785
Og glem så lige det der kobberfedt!
aug 2007
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 116
Det var Hovedcylenderen, der var sat et forkert rep sæt i. Det gjorde at når man slap håndtaget, løsnede den godt nok trykket. Men den åbnede ikke så væsken kunne løbe tilbage i beholderen. Når man ikke røre bræmsen skal der jo være fri passage fra beholder til kalibre..... Måske du har noget skidt sidende der så det ikke kan løbe tilbage.
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 46 Svar: 275
Har lige talt med ham, og der er bestilt en ny master...så må vi se om det løser problemet.
Men tak indtil videre.
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 506
Vil du ikke mene at kobber er en rimelig god varmeleder?
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
mange bruger også lige en klat kobberfedt på bagsiden af bremseklodserne , men det bliver frarådet af flere bilfabrikanter pga isolationen i kobber (ihvertfald det jeg har læst)
og mix af kobberfedt og gummi bliver aldrig til noget godt
desuden er der flere og bedre alternativer til kobberfedt i dag ...... i de glidere som bremsekaliberen hænger i og ved stempler mv. skal der bruges bremsepasta / silikonefedt
og ellers kun knofedt og alu.fedt , ved bremseklodsernes anlægsflader
Skivebrems sætter sig fast