271 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Klaus D
Klaus D
Emner: 8 Svar: 29

Møg i kølesystemet Møg i kølesystemet

Har en ældre Suszuki VZ800 ('99), som jeg skal skifte radiator på, da den gamle havde fået lidt tæsk.
Når jeg får radiatoren af, ser jeg at der er ret meget snask og også hvad der ligner rust i de slanger, jeg kan komme til.
Jeg kan relativt enkelt skille systemet ad, og rense slanger og rør op til cylindrene, men fra efter vandpumpen og op igennem cylindrene er det noget hejs at komme til.
Kan jeg "skylle dem igennem" med en vand/eddike blanding (eller noget færdigkøbt stads) (evt. varme det op på forhånd, da det jo så ikke bliver via motor/vandpumpe), og derefter dem. vand. Bare sådan ved at hælde det ind i den ene ende, og lade det løbe ud i den anden...
Eller hvad ville I gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Møg i kølesystemet
  • #1   15. jun Du kan fylde systemet med destilleret vand, lade motoren køre indtil blæseren slår til og så derefter lade den køle af og tømme vandet ud. Det kan du gentage indtil det vand du tapper af er rent, for så til sidst at fylde med kølervæsker.

• Klaus D
    Klaus D Tilmeldt:
    mar 2017

Emner: 8 Svar: 29
    #2   15. jun Sorry. Jeg vil lige prøve at formulere det anderledes.

Kølesystemet er fuldstændigt skillet af lige nu.

Det er kun gennem cylindrene jeg ikke har adgang til (den magter jeg simpelthen ikke at skille ad)
    Kan jeg skylle den igennem på en måde (alt andet er skillet af, så jeg kan ikke bruge motor/vandpumpe til at pumpe noget igennem)?

Kunne jeg f.eks. bare sætte en vandslange i den ene ende, og så skylle igennem med almindeligt vand, for bagefter at samle det hele igen, og så lave en "almindelig flushing".

Er bange for at der også er en masse snask i cylindrenes kølekredsløb, som jeg gerne vil have skyllet så meget væk, som muligt, før jeg monterer nu radiator mm.

• #3   16. jun Det burde du kunne, men kan du ikke i stedet finde en stor sprøjte og noget destilleret vand, for eventuelt at undgå kalkaflejringer fra en almindelig vandhane? En gang kogt vand vil også kunne gøre det bedre end direkte fra hanen.

• #4   17. jun bare på med haveslangen , du skal ikke bekymre dig om kalkaflejringer , der skal mange kubikmeter vand til før det afsætter noget

den bedste metode er dog når systemet er samlet , i med en gang kølerens , kør varm , tap af , skyl efter og så på med nyt kølervæske

Kommentér på:
Møg i kølesystemet

Annonce