{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang. Stempelringe
  • #1   11. jun 2008 Hvorfor skifte ringene ....

  • #2   11. jun 2008 Prisen for honing af to cylindre er minimal. Hvis du skal skifte stempelringe, pakninger osv, kan det næsten ikke betale sig at spare de sidste håndører.

  • Rasmus R R
    Rasmus R R Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 20
    #3   11. jun 2008 Ved heller ikke om det er nødvendigt at skifte ringene, men har haft meget bøvl med den cykel det sidste stykke tid. Jeg har skilt cylinder og topstykke ad for 3 gang, og sidste gang var fordi jeg havde på fornemmelsen at der var knækket en stempelring, da der pludselig kom olie ud fra bundkaret, jeg tænkte det var fordi den underkomprimmeret men har efterfølgende erkendt det lige så godt kunne være en dårlig pakning i bundkaret da ringene ikke var knækket. Nu når jeg igen har skilt den ad, overvejer jeg om den skal have et set nye stempelringe.? men er ikke sikker..


  • #4   11. jun 2008 Jeg tror, at du gør op ad det forkerte træ.

    Var det ikke en ide at starte med en kompressionsmåling???

    Det lyder for mig, som om du er i gang med et "prøv og fejl "projekt.

    Det kan blive meget langvarigt og aldeles kostbart smiley


  • Rasmus R R
    Rasmus R R Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 20
    #5   11. jun 2008 det har du ret i, jeg tænker bare det ville være ærgeligt at samle den igen, for så at tage en kompressions test og så kunkluderer at den skla skilles ad igen for at have nye stempelringe... Men cynlinderforingerne ser pæne ud og der er ikke den slidkant der kan forkomme på slitte cylindere. Men jeg vil jo heller ikke skifte ringe hvis det bare bliver være, nye ringe og en tilkørt cylinder er vel ikke den bedste kombi?

  • #6   11. jun 2008 Bid i det sure æble og skru den sammen igen. Lav så en ordentlig fejlsøgning. Du sparer med meget stor sandsynlighed en bunke tid og en h....... masse penge. Det bliver under ingeno mstændigheder bedre af bare at sætte nye ring i:-)

  • Rasmus R R
    Rasmus R R Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 20
    #7   11. jun 2008 ja det har du ret i, stakkels motor den bliver heller ikke bedre af at samle og skille ad igen igen...


  • #8   11. jun 2008 du kan sætte ringene løs i cylinder og måle spillerummet er det for stort ja så er de slidte, så måler du korrekt i cylinder og kigger i manual hvor stor cylinder max må blive inden du bestiller stempelringe, meget nem at gøre når du har det skilt ad, nye stempelringe i en kørt cylinder er ikke noget problem du skal bare passe på og du kan købe en trebenet honer som du lige tgaer det groveste af med

  • #9   11. jun 2008 hvad koster en komplet cykel i tyskland ..... byt motoren og så er du kørt + alle stumper lige ved hånden

  • #10   11. jun 2008 Alternativt

    Tag cylinder og stempel med til et cylinder værksted, sammen med et pa værksteds øl, få dem til at måle for dig.

    nu ved jeg ikke hvor du fra men ellers her er en af dem

    www.ingana.dk


Kommentér på:
Spørgsmål ang. Stempelringe

Annonce