483 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Yamaha R1 Raslende lyd - Yamaha R1 Raslende lyd -

Hej alle sammen.

Jeg står med et problem med min Yamaha R1 fra årgang 2002. Den har været ved mekanikeren, hvor den fik lavet stort service samt pakninger på forgaffel samt justeret ventiler. Efter et par dages kørsel er den begyndt at lave en raslende lyd.. Det lyder ikke just som metal mod metal men snarere plastik. Den har været til eftersyn hos 2 forskellige mekanikere, hvor den ene mente det var en almindelig lyd fra Yamaha, og den anden mekaniker heller ikke kunne finde fejlen. Der er ingen tegn på brud og slid inde i motoren, så nu spørger jeg desperat efter jeres erfaringer. Har i nogle ideer til hvad problemet kunne være?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Møbelsamling 1.000 kr.
  • Spartlet en ny åbning i væg 1.500 kr.
  • Elektriker 1.620 kr.
  • Stubfræsning 2.500 kr.
  • Havearbejde 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Yamaha R1 Raslende lyd -
  • #1   2. jul Jeg ved ikke noget om motorens opbygning, men kunne det være noget med en knastkæde/kædestrammer?

• #2   2. jul Har du forsøgt at uploade noget?
    Ud fra beskrivelsen kan det være en gråspurv i udstødningen eller måske en ørering der rasler i vinden.

• Morten C
    Morten C Tilmeldt:
    jan 2025

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 42
    #3   3. jul Måske har mekanikeren udskiftet motoren ud med en Desmo motor. Og derfor rasler den. smiley

• #4   8. jul Ventil justering ?

Ikke ordentlig efterspændt ?

Forkert spænding..........

• Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    apr 2025

Svar: 8
    #5   10. jul Pil kåberne af den, se efter det åbenlyse hvis det er der, start den op og lyt, kør en tur uden kåber og lyt, er alt fint så monter kåber igen med omhu så du ved det er i orden, kør en tur, stadigvæk raslen så prøv og læg hånden tungt på diverse ting, vindskærm, speedometer osv.. De mærkeligste ting kan rasle
    Evt tjek alle tændrør er spændt

Kommentér på:
Yamaha R1 Raslende lyd -

Annonce