1.837 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Skæve bremseskiver??? Skæve bremseskiver???

Hej Mcg

Min forbremse ryster meget og når jeg bare bremse let. Altså hvis man triller mod et kryds eller ligende. Så kan jeg mærke bremseklingen kører ud og ind. Jeg har lige målt dem for at se om de var slidt uens i tykkelsen. Der svinger de ca en tiendedel. Men det er vel meget normalt? Kan jeg så gå ud fra det er mine skiver der er skæve. Det er en garantisag og skal skiftes, eller fejlen udbedres. Men hvem hænger den på

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skæve bremseskiver???
  • #1   17. jun 2008 Jeg hænger lige på her... Jeg har nemlig lige købt en mc, der gør det samme - med næsten nye skiver foran. Nu skal det siges at jeg fik et afslag i prisen på grund af dette, men skiverne er max 1 år gamle, og de har næsten ikke kørt. Faktisk hugger forgaflen krafttigt under opbremsning, uanset om det er blid eller hård bremsning. Jeg kan ikke umiddelbart se skævheder på skiverne...

• #2   17. jun 2008 Jeg brugte lang tid på at finde nogen der kunne rette mine på min VTR, men fandt frem til at det ikke rigtig kunne lade sig gøre. Jeg købte til sidst nogle nye.

• #3   17. jun 2008 Hvis skiverne er helt nye kan de godt have slået sig hvis de ikke er kørt ordentlig til.

Så på med et par nye. Fx wave-skiver har utrolig svært ved at blive skæve.

• #4   17. jun 2008 Jeg tænkte i retning af at det kunne være en dårlig kombination af skiver og klodser, måske...?

• #5   17. jun 2008 Henrik
    Du skal bare have nye bremseskiver.. smiley

Der er et fælleskøb af bremseskiver her:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=85092

• #6   17. jun 2008 Carsten> Ja jeg e med i gruppen og har læst tilbudet. Det var mig som spurgte til pc19 slanger :o)

Jeg må lige ha en snak med forhandler. Det andet her er sgu ikke til at køre med. Jeg nævnte det for ham da jeg prøvede cyklen. Men der var der næsten ingen klodser tilbage så dem ville han skifte først og se om det hjalp noget, men desværre. Den rusker kraftigt i hele cyklen når man bremser..

Kommentér på:
Skæve bremseskiver???

Annonce