Effekten af hævning ved kødben {{forumTopicSubject}}
Min Fireblade fra 1999 er hævet 35mm. i bagdelen, hvilket jeg har købt den med.
Man kan fint mærke, at den er super let at få til at reagere i styringen, og den reagerer hurtigere end andre mc'er jeg har ejet eller prøvet.
Problemet er, at jeg synes mine hænder bliver presset på kort tid, fordi der er så meget vægt på dem. Ikke engang min kammerats GSXR 750 fra 2000 er lige så ond ved hænderne, og jeg var ellers rimeligt sikker på, at kørestillingen på Firebladen ville være noget mere afslappet på de lange ture, end det har vist sig den er. Desuden er jeg ikke nødvendigvis den store fan af at sidde så højt.
Spørgsmålet er herefter - det vil selvfølgelig hjælpe på højden at sænke den igen til standard mål, men vil det have nogen effekt på det med hænderne, eller vil det blive det samme?
Hvis nogen har erfaringer i den retning, så hører jeg det meget gerne, inden jeg kaster mig ud i det og sænker den igen.
aug 2004
Følgere: 28 MC-er: 5 Annoncer: 5 Emner: 129 Svar: 582
Synes ikke jeg kan mærke forskel før og efter mht. vægtfordeling, men har du chekket om du kan hæve forenden en lille smule ved at flytte gaffelbenene ned. På mange mc'er jeg ser er de flyttet lidt op over standard højden for hurtigere styring (som du jo har klaret via bagenden).
Ellers ville jeg få lavet nogle kødben der er ca. 7.5 mm. længere, det vil give dig en hævning i røven på ca. 20 mm. istedet for 35.
aug 2004
Følgere: 28 MC-er: 5 Annoncer: 5 Emner: 129 Svar: 582
Uden du sidder på cyklen skal forenden synke 15-30 mm, og med dig på 35-50 mm (ifølge Öhlins)
jun 2006
Følger: 24 Følgere: 25 Emner: 64 Svar: 1.541
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=8477
Han har én, som han har hævet.
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 25 Emner: 26 Svar: 1.328
Det kan muligvis hjælpe på det, kan jeg forstå. Ellers prøver jeg at se på noget hævning.
Jeg takker for svarene
Effekten af hævning ved kødben