{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
601 visninger | Oprettet:

cbr er 600 {{forumTopicSubject}}

jeg ville gerne høre om der er nogle der kan give mig nogle råd,med en cbr600f2 fra91-93 har hørt noget med en simmerring eller pakning der skulle sidde over ved gearpedal,og det skulle koste 5000kr og få den skiftet hvis den bliver utæt,fordi man skal have skilt hele motoren af,og jeg går nemlig og overvejer og købe en til min kone


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  cbr er 600
  • #1   3. jul 2008 det har jeg godtnok aldrig hørt om ?????

  • #2   3. jul 2008 Bare køb en F4 (læs: min F4) og så er problemet løst ;o)

    Beklager jeg har ikke hørt om problemet på F2'eren


  • #3   3. jul 2008 En komplet motor går for 500-3000,- på Ebay det er vist både en del lettere

  • #4   3. jul 2008 Tror ikke det er et specielt Honda eller CBR problem, men hvis der har været kørt med for stram kæde, kan simmeringen/pakdåsen ved det forreste tandhjul (over geararmen) være blevet slidt og dermed lukke olie ud, og her skal du i princippet have bundmotoren skilt ad for at komme til transmissionsaksen.

    Det kan forholdsvis let konstateres, hvis der er frisk olie omkring/under det forreste tandhjul. Hvis der ligger meget "snask" fra kæden, kan det være en god idé lige at tørre det væk og så starte motoren op og lade den køre i gear på centerben/bagbuk og så kigge om der kommer olie ud.


  • #5   3. jul 2008 Jeg er ejer af en CBR 600 f2 årg. 93. Som min første mc.
    Er heldigvis ikke støt på det problem, men det er ikke svært at mærke om kæden er for stram og det er ret tydeligt at både se og hører hvis kæden er for løs. Det kan selv jeg finde ud af. Så dit problem er let at undgå.

    Det eneste problem jeg har oplevet med min mc, er ret kosmetisk, har fundet ud af at den bagerste kåbedel (den der løber under sædet) er udgået af produktion i farverne rød/lilla.


  • #6   3. jul 2008 ok tak for de gode råd,

Kommentér på:
cbr er 600

Annonce