541 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
ventil expert ventil expert
hej...
har en suzuki gsxr 250 fra 91. den starter meget nemt med choker når den er kold. når den er varm vil den ikke igang.. det virker lidt som om den ikke rigtig kan "suge" benzin ind selv..
ifølge min manuel skal den have en kompression på 12.5. har målt den til 9 på den laveste og 11 på den største..
indsugningsventil skal stå 0.17-0.27mm men den måler nu 0.15..
udstødningventil skal stå 0.20-0.30mm men den måler nu 0.20....
Kan det virkelig være den smule de ventiler står forkert der er skyld i mit problem??
0 synes godt om
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Emner: 34 Svar: 579
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.497
Men nej, det er ikke der fejlen ligger. Manglende kompression kan du spore tilbage til utætte ventiler eller slidte stempelringe.
At den har svært ved at starte kan afhjælpes med karburatorer der er renset ok korrekt dysset og justeret.
okt 2007
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 8 Emner: 52 Svar: 133
kaburator og dyser svømmerhøjde..alt er som det skal være.. bare dårlig komp...
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.497
Har du haft topstykket af og kontrolleret om ventilerne er tætte?
okt 2007
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 8 Emner: 52 Svar: 133
okt 2007
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 8 Emner: 52 Svar: 133
når jeg har mine kaburator pillet af ov vender dem på hoved så lukker begge ventiler. og de lukker helt tæt kan ikke puste luft igennem..
okt 2007
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 8 Emner: 52 Svar: 133
en god ide....
ventil expert