{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.889 visninger | Oprettet:

Keyvan F
Keyvan F
Følgere: 20 Emner: 4 Svar: 12

LED Blinklys og relæ {{forumTopicSubject}}

Hej, der sidder nogle LED blinklys på min gs500e, alt fint i det, MEN hvis jeg har pære i dashboarded, så blinker alle 4 lys.
jeg har købt et LED relæ, der står i hvert fald det er til LED, og nu virker det, sådan da, der kommer stadig et meget meget lille blink i den anden side, man kan nærmest ikke se det.

Der sidder umiddelbart også nogle modstande på, af hvad jeg kan se, kan det være årsagen? det liner det disse der sidder der ( https://tinyurl.com/ep86zmp6)

Eller kan det være noget helt andet?

Dette er relæet jeg har på: ( https://tinyurl.com/bc5acptt)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  LED Blinklys og relæ
  • Keyvan F
    Keyvan F Tilmeldt:
    sep 2024

#1   6. sep om dagen er det lille blink man kan se, selvfølgelig intet problem, men tænker mere om aftenen når det er mørkt, så vil det jo være mere tydeligt

• #2   7. sep Godaften.
    Har du en blink indikator i instrumenteringen eller to (en pil til venstre og en pil til højre)?

• Keyvan F
    Keyvan F Tilmeldt:
    sep 2024

#3   7. sep #2 jeg har en blinklysindikator

• #4   7. sep Hæ, hæ fandt lige et diagram over ledningerne.
    Så forstod jeg spørgsmålet om hvorvidt der var en eller 2 lamper i dashboardet.
    Lampen i dashboardet sidder mellem plus på højre og venstre blink.
    Hvis du så blinker til højre er der 12 volt ind fra højre side.
    Venstre side har ikke spænding på plus, men venstre sides blinkpærer virker som forbindelse mod stel.
    Så du har en spændingsdeler mellem lampen i instrumentbordet og de 2 blinklyspærer i venstre side.
    Lad os sige at lampen i instrumentbordet er 1 watt og blinklysene 21 watt hver.
    Så vil du få en fordeling af spændingen på 1/43 del i blinklysene og 42/43 dele i instrumentbordet.
    Så du har hele tiden haft "ekstrablink" i den gale side.
    De har bare været så små du ikke kan se dem.
    Nu er blink LED ikke 42 watt tilsammen mere men noget mindre.
    Så nu får du mindre lys i instrument bordet og mere i blinklysene = nu er det blevet synligt.

• #5   7. sep 2 dioder fra hhv. højre og venste blink og op til lampen i dashboardet.
    Og så den anden side af lampen til stel.
    Så er det løst.
    I praksis tager du de 2 ledninger der går til lampen i dash nu, og sætter en diode på begge ledninger som du sætter på den ene side af lampen. Og så bare den anden side til stel.
    Hokus pokus smiley

• #6   7. sep Nå, ja og så væk med modstandene. De laver ikke andet end ballade når du har fået LED blinkrelæ.

• Keyvan F
    Keyvan F Tilmeldt:
    sep 2024

#7   7. sep #5 hvor kan sådanne dioder købes, har du evt link? Googler jeg så kommer der bare diode pærer frem ??

• #8   7. sep 1N4007 skal du have. og så lodder du dem i ledningen og giver en omgang krympeflex uden om.

• #9   7. sep Den hvide ring på dioden skal vende op mod lampen.
    (Nu ved jeg ikke hvor meget du ved om strøm, elektronik...!!!)

• #10   10. sep https://www.elextra.dk/main.aspx?page=butik1
    HEY HER ER LINK TIL DIODER 4007 OG KRYMPE FLEX smiley smiley

• #11   10. sep De hedder ensrettere

• #12   11. sep En diode er en ensretter, men der findes også ensrettere der ikke er dioder. I dette tilfælde er det ligegyldigt (så længe det ikke er en zener diode der købes - som så ikke vil gøre nogen skade, men bare ikke nødvendigvis virke efter hensigten).

• #13   11. sep #11: Du har ret derhen at hvis jeg havde skrevet "ensretterdiode" så var det ikke blevet forvekslet med f.eks. "lysdiode".
    Men i dagligt tale (...på elektronikværkstedet..) er en diode uden prefix altid en ensretterdiode.
    Og så sætter man præfix på når den er noget andet, f.eks. lys-, zener- osv.

Men spørger har fået sit svar, ser ud til at have forstået hvad han skal og så er vi alle glade.

• #14   11. sep Som det her hvis der stadig er tvivl.

profilbillede
Kommentér på:
LED Blinklys og relæ

Annonce