625 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

CBR 600 CBR 600

Et teknisk spørgsmål .
Det drejer sig om cbr 600 f 2 , når den er rigtig godt driftsvarm , er der en raslen fra motoren ved 2500 til 3000 omdr . Under og over er der ingen ting , har en mistanke om knastkæden , men kan det passe ? Så burde det også vise sig ved meget lavt tomgang eller hvad ? Og også ved koldmotor .
Håber nogen kan komme med en ide til hvad det kan være , heldigvis er der 100 % garanti på motor i et ½ år . Men lige nu er der ferie ved forhandleren .

Vh. Leif

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CBR 600
  • #1   14. jul 2008 tro din mistanke holder........

mvh

• #2   14. jul 2008 Ja men har ellers hørt at det også viser sig ved meget lavt omd .
    Det er måske ikke rigtig ?

• #3   14. jul 2008 jo det kan vise sig over et bredt omd. område...... men hvis den rasler ved de ca 2500 som du siger så vil jeg mene at du har fat i det rigtige....

mvh

• #4   14. jul 2008 men som regl ved tomgang og lavt omd... men har hørt det i det område du omtaler ogaå . .

mvh

• #5   14. jul 2008 Tak for det Jepper . så er det nok ikke noget alvorligt , men det er da noget tidligt , har kun kørt 29000 km , hvis man kan regne med det .
    VH Leif

• #6   14. jul 2008 Det er de første tegn på en slidt knastkæde strammer.... og i værste fald knastkæden, men så skal motoren have gået en del.... +100k

Få strammeren skiftet ved given lejlighed og så ellers nyde at den snurre som den skal *S*

• #7   14. jul 2008 Ja lige så snart forhandleren åbner igen må han kikke på det , som du skriver Erling så har du nok ret i at det er knastkæde strammeren der skal skiftes . Der ud over snorer den som den skal og jeg nyder det . he he .
    VH Leif

• #8   14. jul 2008 Må give

Erling (Haderslev) C
    ret........ som regl er det nok at skifte strammeren.........

det er klart man starter med at tjekk... og skifte den.... der er flere der er der nøjes med strammer..... det er klart...

mvh

• #9   14. jul 2008 Supplerende kan nævnes, at det er en af enste svagheder på en cbr600... De spiser knastkædestrammer som bare pokker....

Jeg skal lige have fundet et forum indlæg på et engelsk site, hvor der var en beskrivelse af, hvordan man laver en manuel strammer.... dermed slut med raslen og skift af strammeren *S*

• #10   14. jul 2008 He he Erling det lyder til at være smart , håber da du kommer med et indlæg på emnet når du har afprøvet det . * SS *
    Vh Leif
    Ps . hvor meget skal skildes af for at skifte knastkædestrammer ?
    Skal også have købt en værksteds håndbog , hmmm ? måske den ligger her på nettet ? cbr f2 årg 92

VH .

• #11   14. jul 2008 For st skifte strammeren, så skal højre sidestykke ad... det vil sige, højre bagkåbe, inspektionsstykket og side stykket.... så sidder strammere lige I bunden af cylinderen, med 2 bolte....

Den er lige til og skrue af.... Prime den nye med olie, og montere den ved blot at sætte den ned I hullet og hold den nede medens boltene skrues I med fingerne....

start motoren og lyt om ikke der nu er fred og ro....

Til sidst montere kåbedelene igen.... alt i alt.. kan de gøres på 20min ;o)

• #12   14. jul 2008 Nogen der ved hvad det ca vil koste at få skiftet en strammer?

• #13   14. jul 2008 Strammeren koster ca. 400kr ved en forhandler og så tager han nok minimum 30 min for det.... så et sted mellem 6-800kr vil jeg tro....

Men hvorfor ikke gøre det selv... det er ikke så svært...

Kommentér på:
CBR 600

Annonce