BMW R80RT dør og der kommer et knald fra udstødningen {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg har arvet min svigerfars BMW R80RT og den kører super godt, står med en fin tomgang og føles stabil
En af de første dage jeg kørte på den, efter den havde stået stille i et halvt års tid, kørte jeg en tur på 70 km, det gik fint, men undervejs hjem dør den pludselig og der kommer et knald fra udstødningen og den skal så startes op igen. VI gik ud fra det var et dårligt batteri og fik det skiftet og det afhjalp en del småproblemer og jeg har kørt på den et par gange uden problemer.
I dag ville jeg så et stykke på motorvej og sår sker det samme oppe omkring 110 km/t, så jeg kører fra motorvejen og kører resten af turen med 80 km/t uden problemer
Er der nogen der har en ide om hvad det kan skyldes? Jeg har en karburator der har været utæt, men virker tæt nu indtil jeg får sat nye pakninger i, der kommer ikke benzin ud og der er ingen problemer med tomgang når den er varm.
Mvh
Simon
okt 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Annoncer: 1 Svar: 420
Du kan jo evt prøve motorvejsturen
med tank dæksel på klem ...
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 11 Emner: 11 Svar: 463
Det kan være alle steder, lige fra tændingsnøglen til den sidste ledning ved tændspolen.
Den første gang den døde, kunne den så bare lige startes igen, eller måtte den transporteres hjem, før du fik gang i den ?
okt 2025
Følger: 12 Følgere: 7 Emner: 1 Svar: 1
#2 Den kan bare startes igen, jeg troede det var et dårligt batteri og skiftede det og batteriet fungerer fint og det lader fint op på kørslen. Jeg kan lige prøve at ledningerne. Jeg kørte hjem med 100-110 km/t uden problemer, en kollega mener at det måske er karburatorer der ikke er synkroniseret.
mar 2014
Følger: 3 Følgere: 7 MC-er: 1 Svar: 139
Har du haft benzinhanen/-erne ude og kontroller dem?
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.400
Hvis strømmen afbrydes og kommer igen mens du kører, så sker det du beskriver.
For meget benzin og ingen tænding og så pludselig tænding igen er lig med et brag.
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 27 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 1.490
Det viste sig at være tændingslåsen, der var irret. Skiftede den til en ny. Og problemet var væk.
BMW R80RT dør og der kommer et knald fra udstødningen