{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.523 visninger | Oprettet:

BMW R80RT dør og der kommer et knald fra udstødningen {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har arvet min svigerfars BMW R80RT og den kører super godt, står med en fin tomgang og føles stabil

En af de første dage jeg kørte på den, efter den havde stået stille i et halvt års tid, kørte jeg en tur på 70 km, det gik fint, men undervejs hjem dør den pludselig og der kommer et knald fra udstødningen og den skal så startes op igen. VI gik ud fra det var et dårligt batteri og fik det skiftet og det afhjalp en del småproblemer og jeg har kørt på den et par gange uden problemer.

I dag ville jeg så et stykke på motorvej og sår sker det samme oppe omkring 110 km/t, så jeg kører fra motorvejen og kører resten af turen med 80 km/t uden problemer

Er der nogen der har en ide om hvad det kan skyldes? Jeg har en karburator der har været utæt, men virker tæt nu indtil jeg får sat nye pakninger i, der kommer ikke benzin ud og der er ingen problemer med tomgang når den er varm.

Mvh
Simon


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW R80RT dør og der kommer et knald fra udstødningen
  • #1   14. okt Tænker tankudluftningen er tilstoppet eller benzin filter er ved at stoppe til..
    Du kan jo evt prøve motorvejsturen
    med tank dæksel på klem ...


  • #2   14. okt Hvis den dør med et knald og ikke sådan langsomt med hosten og aftagende effekt, lyder det mere som om der er en dårlig forbindelse i elnettet til tændingssystemet.
    Det kan være alle steder, lige fra tændingsnøglen til den sidste ledning ved tændspolen.
    Den første gang den døde, kunne den så bare lige startes igen, eller måtte den transporteres hjem, før du fik gang i den ?


  • #3   15. okt #1 Det er ikke udluftningen eller filtre, det hele er fint og filtre er nye.

    #2 Den kan bare startes igen, jeg troede det var et dårligt batteri og skiftede det og batteriet fungerer fint og det lader fint op på kørslen. Jeg kan lige prøve at ledningerne. Jeg kørte hjem med 100-110 km/t uden problemer, en kollega mener at det måske er karburatorer der ikke er synkroniseret.


  • #4   15. okt Det er i hvert fald ikke synkroniseringen.
    Har du haft benzinhanen/-erne ude og kontroller dem?


  • #5   18. okt Noget afbryder strømmen til tændingen. Kik ind til din dødmandsknap, der kan være en lodning der er revnet. ellers tag et kik ind til tændingsnøglen og kontrollér ledninger.
    Hvis strømmen afbrydes og kommer igen mens du kører, så sker det du beskriver.
    For meget benzin og ingen tænding og så pludselig tænding igen er lig med et brag.


  • #6   18. okt På min tidligere Honda CG125-Kina klon (Haojin HJ125) oplevede jeg noget af det samme. Men det var der stort set hele tiden. Ikke kun en gang i mellem.

    Det viste sig at være tændingslåsen, der var irret. Skiftede den til en ny. Og problemet var væk. smiley


Kommentér på:
BMW R80RT dør og der kommer et knald fra udstødningen

Annonce