MC Garage (Cover) til Suzuki DL650 (2007) {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg er ved at gøre klar til vinteropbevaring af min Suzuki DL650 V-Strom (2007), som står i et uisoleret skur med god ventilation. Jeg har gjort hvad jeg kan for at undgå dryp-kondens.
Jeg leder efter et overtræk, der passer ordentligt til modellen – især med den høje vindskærm (den kan evt. pilles af hen over vinteren). Det er svært at vurdere kun ud fra målene, så jeg vil høre jer:
Hvilke overtræk bruger I selv til jeres V-Strom, og hvordan passer de i praksis?
Men jeg er faktisk også i tvivl, om jeg overhovedet bør bruge et overtræk, når cyklen står i et skur – er det overhovedet nødvendigt, eller bare spild af penge? Jeg har hørt argumenter både for og imod (nogle siger, den skal kunne “ånde” frit).
Jeg har styr på de klassiske ting: vasket og tørret grundigt, batteriet står indenfor på service-lader, og jeg har hældt additiv i benzintanken. Men jeg overvejer også at stille en fugtsuger-spand i skuret – giver det nogen mening, eller er det placebo?
Hvis nogen har mulighed for at dele et billede af jeres motorcykel med overtrækket på, ville det være super fedt – så jeg kan se pasformen og hvor godt det dækker.
På forhånd tak for input – jeg skal nok poste en lille opdatering (og billede), når jeg har fundet den rigtige løsning!
/Leon
apr 2023
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 6
Derudover er det en go idé at smøre alt krom, skruer og andre metaldele ind i beskyttelse.
Tank den helt op med oktan 100 og put lidt ekstra luft i dækkene er også godt.
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 33 Svar: 799
maj 2015
Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 80
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 27 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 1.489
Og dét med en fugtsuger-spand giver nok ingen mening i et skur med fri ventilation.
nov 2008
Følgere: 79 MC-er: 7 Emner: 65 Svar: 1.119
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 16
min "knallert" står nøgen i skuret og det fungerer fint.
et almindeligt, regntæt, overtræk holder på evt fugt. mus og rotter er nok dem der vil ha mest glæde af et overtræk.
købte en gang et overtræk som ku ånde men modvirke at cyklen blev for støvet. det blev flænset første gang det skulle i brug.
så indendørs cover - nej tak
MC Garage (Cover) til Suzuki DL650 (2007)