{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
816 visninger | Oprettet:

løsning på speedometervisning ?! {{forumTopicSubject}}

er der nogen her der har løsningen på det her .

vi har taget en gsx-r 750 usd gaffel og smidt på en sv 650s .
da sv650s måler på forhjulet og gsx-r på foreste tandhjul så vi jo nu med et speedometer der ikke fungere .
og drevet fra sv650èn kan ikke monteres i forfælgen fra gsx-rèn . det er ikke kabel men ledninger (impuls) så det må sku da være muligt at lave noget .

er der en der kan give os opskriften . eller hellere end gerne hvis der er en der vil tjene lidt på at få det til at fungere ??. gerne på sjælland i så fald .

mvh chris


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  løsning på speedometervisning ?!
  • #1   23. jul 2008 Hej Chris

    Der er den løsning jeg brugte, men en gsx-r speedo sensor og en tilhørende speedo rotor, som man monterer på udgangsakslen.
    Se hvordan jeg gjorde her: (link fjernet)

    Alternativt kan man købe en anden sensor og nogle små magneter som man monterer i enten bremseskiverboltene eller bremseskivenitterne.
    Kan evt. monteres på baghjulet hvis man foretrækker det.


  • #2   23. jul 2008 lækkert rune . mange tak for link .


  • #3   23. jul 2008 Alternativt kan man købe en anden sensor og nogle små magneter som man monterer i enten bremseskiverboltene eller bremseskivenitterne.
    Kan evt. monteres på baghjulet hvis man foretrækker det.


    hvor får man fat i det hvis det er det der bliver valget ???. og hvordan får man "lært" systemet en omgang ? . altså hvordan får man stillet det så det vil passe til den aktuelle fart . diameter vil jo blive større end i det gamle drev .


  • #4   23. jul 2008 Uanset løsning vil du nok få brug for en Speedohealer til at finhustere med.

    jeg prøver lige at finde et link til alternativ løsningen.


  • #5   23. jul 2008 (link fjernet) har en sensor.
    det er så vidt jeg kan se typen der måler på jernholdige metaller, dvs. f.eks. selve bremseskivebolten.
    Det hedder også en "Hall effect" sensor.

    Den anden jeg tænkte på hedder åbenbart en "Reed" sensor.
    Jeg tænkte på den fordi den fulgte med min brors Koso speedometer.
    Men den kræver magneter.

    Jeg tror en original gsx-r sensor er en Hall effect, men jeg ved ikke om der noget ved hvilken vej den vender (orientering)
    Fordi den sidder normalt ovenover speedo rotoren.


  • #6   23. jul 2008 jeg siger mange tak rune . du har været en stor hjælp her .

Kommentér på:
løsning på speedometervisning ?!

Annonce