967 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

castrol kæderense middel castrol kæderense middel

fandt lige ud af at castrols chain cleaner var en del billigere i tyskland end i danmark ( mc forhandlere). men faldt så over et andet middel på castrols online shop i dk...
Castrol Metal Parts Cleaner

så ville lige høre om der er nogen der kender noget til dette produkt ? i beskrivelsen står der nemlig "Højeffektiv sprayprodukt til rensning og affedtning af bremseskiver, kart- og motorcykelkæder samt andre metaldele. 400 ml spray" det er jo på tilbud til 25 kr pr dåse.. så nogen der ved om O X W og hvad alle ringene hedder tager skade af dette produkt og man bør holde sig til den dyrere "chain cleaner"

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher not working 900 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Udskiftning af dørbælg på Samsung EcoBubble vaskemaskine 750 kr.
  • Handyman needed – URGENT (Before 12:00 Today) 1.200 kr.
  • IKEA sofa moduler monteres 800 kr.
  • Stikkontakt 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  castrol kæderense middel
  • #2   27. jul 2008 ja men dringene i kæden har vist ikke så godt af petrolium og andre "alm billige husholdnings midler"

• #3   27. jul 2008 Petroleum skader ikke kæden .Petroleum har en "smørendene" efekt

• #4   27. jul 2008 -Martin
    Hvis man bare skyller efter med vand umiddelbart efer rengøring med petroleum, så sker der ingen skade på O-ringene. Personligt mener jeg det er pengene ud af vinduet med alle de "vidunder"-midler, der skulle afløse vores ganske almindelige og velfungerende rengøringsartikler.

• #5   27. jul 2008 Eftersom det kæderens har til formål at fjerne fedtet på kæden, så er det sikkert også petroliumsbaseret...

• #6   27. jul 2008 okay faldt bare over denne kommentar på forum

" Alle petroliumsbaserede produkter skader O-ringene. Så WD40, Lampeolie, Tændvæske osv. er også en dårlig idé.

Til at rense kæde bruger man kæderens beregnet til formålet, og ikke andet.

Man børster jo heller ikke tænder i Autosol vel ;-)"

• #7   27. jul 2008 og følg du bare det råd Martin, så skader du ikke din kæde , hvad andre gør er deres sag ....

• #8   27. jul 2008 -Martin P
    Jeg ved ikke, hvem der har skrevet det, men jeg kan fortælle at i Suzukis service-manualer anbefales der at rengøre kæder i petroleum. Til gengæld advares der mod:
    "Do not use trichlene, gasoline or any similar fluids:
    These fluids have too great a dissolving power for this
    chain and, what is more important, they can damage
    the "0"-rings (or seals) confining the grease in the
    bush to pin clearance. Remember, high durability
    comes from the presence of grease in that clearance."

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #10   15. okt 2008 gammelt indlæg, men stig aktuelt.

Jeg har lige spurgt på et gokartforum hvad folk bruger til rengøring. Alle bruger petrolium til hele gokarten - inklusiv kæde og pulverlakerede dele.
    Jeg har altid brugt WD40, som jeg egentlig aldrig har været synderlig glad for, så jeg glæder mig at prøve.
    Lugtfri petrolium (lampeolie) skulle pestår af 80% paraffiner, som smører utrolig godt. Det minder faktisk lidt om sterin, og hvis i har prøvet at sidde med et skykke mellem fingrene, bliver fingrene glatte, og en lille smule fedtede - det smører rigtig godt.
    Chain cleaner tror jeg iøvrigt bare er bremserens - det lugter sådan. Det vil helt sikkert også affedte kæden, som ikke er godt, hverken med eller uden o-ring.

Kommentér på:
castrol kæderense middel

Annonce