castrol kæderense middel castrol kæderense middel
fandt lige ud af at castrols chain cleaner var en del billigere i tyskland end i danmark ( mc forhandlere). men faldt så over et andet middel på castrols online shop i dk...
Castrol Metal Parts Cleaner
så ville lige høre om der er nogen der kender noget til dette produkt ? i beskrivelsen står der nemlig "Højeffektiv sprayprodukt til rensning og affedtning af bremseskiver, kart- og motorcykelkæder samt andre metaldele. 400 ml spray" det er jo på tilbud til 25 kr pr dåse.. så nogen der ved om O X W og hvad alle ringene hedder tager skade af dette produkt og man bør holde sig til den dyrere "chain cleaner"
dec 2005
Følger: 32 Følgere: 32 MC-er: 4 Emner: 81 Svar: 1.846
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 18
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.919
Hvis man bare skyller efter med vand umiddelbart efer rengøring med petroleum, så sker der ingen skade på O-ringene. Personligt mener jeg det er pengene ud af vinduet med alle de "vidunder"-midler, der skulle afløse vores ganske almindelige og velfungerende rengøringsartikler.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.499
dec 2005
Følger: 32 Følgere: 32 MC-er: 4 Emner: 81 Svar: 1.846
" Alle petroliumsbaserede produkter skader O-ringene. Så WD40, Lampeolie, Tændvæske osv. er også en dårlig idé.
Til at rense kæde bruger man kæderens beregnet til formålet, og ikke andet.
Man børster jo heller ikke tænder i Autosol vel ;-)"
dec 2007
Følger: 35 Følgere: 36 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 434
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.919
Jeg ved ikke, hvem der har skrevet det, men jeg kan fortælle at i Suzukis service-manualer anbefales der at rengøre kæder i petroleum. Til gengæld advares der mod:
"Do not use trichlene, gasoline or any similar fluids:
These fluids have too great a dissolving power for this
chain and, what is more important, they can damage
the "0"-rings (or seals) confining the grease in the
bush to pin clearance. Remember, high durability
comes from the presence of grease in that clearance."
maj 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Jeg har lige spurgt på et gokartforum hvad folk bruger til rengøring. Alle bruger petrolium til hele gokarten - inklusiv kæde og pulverlakerede dele.
Jeg har altid brugt WD40, som jeg egentlig aldrig har været synderlig glad for, så jeg glæder mig at prøve.
Lugtfri petrolium (lampeolie) skulle pestår af 80% paraffiner, som smører utrolig godt. Det minder faktisk lidt om sterin, og hvis i har prøvet at sidde med et skykke mellem fingrene, bliver fingrene glatte, og en lille smule fedtede - det smører rigtig godt.
Chain cleaner tror jeg iøvrigt bare er bremserens - det lugter sådan. Det vil helt sikkert også affedte kæden, som ikke er godt, hverken med eller uden o-ring.
castrol kæderense middel