{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.910 visninger | Oprettet:

Hjælp til montering af Gear indikator {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har lige modtaget en gearindikator til min R6 model 2006 som jeg skal have loddet til det eksisterende ledningsnet, det skal siges at det er fordi jeg ikke har et ledningsdiagram ellers kunne jge sikkert have læst mig til det smiley

(link fjernet)

Problemet er som følger:

Jeg skal montere den gule til spedometersignalet

Jeg skal montere den hvide til RPM signalet

Hvilken en af ledningerne der går ind bagi instrumentet er til ovennævnte.

På forhånd tak Kim


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til montering af Gear indikator
  • #1   7. aug 2008 Opsøg din nærmeste Yamahaforhandler... Her giver de dig lige en kopi af ledningsdiagrammet til din "knallert"

  • #2   7. aug 2008 Brug presmuffer og lad være med at lodde

  • #3   7. aug 2008 Søg og du skal finde: http://www.r6-forum.com/forums/showthread.php?t=69803&highlight=GEAR+INDICATOR smiley

    De Egnelsk sprogede forums er altid gode at finde sådant i.!

    @ Glenn B.. Har du drukket af natpotten???? Lodning er da den mest rigtige måde at gøre det på..!! Det andet er perlegrus mekaniker fusk!!

    Prøv at ring til Dot E og sig du har montert en Powercomander med presmuffer,omhan vil køre den ind.. Det vil han godt når han har skilt dine samlinger af og loddet dem på..


  • #4   7. aug 2008 Du må ikke lodde i et ledningsnet på et kørertøj, det knækker ved siden af det ligesom en svejsning, det er helt tilfældigt noget som jeg var på kursus i i Esbjerg, glem det lodning det er kun noget mekanikerer og ombyggere gør fordi de ikke ved bedre, en fyr med en el-mæssig baggrund ville aldrig gøre det hvis han er vant til at arbejde med flerkoret ledere i lavvoltsanlæg

    PS: Jeg har sagt til Ove at det var noget fusk han havde lavet da han lodede PCen på og jeg har skiftet det til presmuffer


  • #5   8. aug 2008 Tak for hjælpen, tror jeg har løsningen her og samler med klemmemuffer det er også betydeligt nemmere og så nogle krympemuffer over

    Just figured this out..

    And just in case anyone else dont know how..

    Fast How-To:
    1. Take of fairings so u can get into the back of the speedo.
    2. Take off the plug to the speedo.. and follow the wiring down where the "T" split is.. Peal off the tape and push the "sock" up..
    3. Wiring time: Colour = colours from Dg8. (*text*) means wires from the speedo.

    Black = Ground ofc (random ground wire)
    Red = Power (brown wire with green marks)
    Green = Neutral Gear (light blue with white stripes)
    Brown = Tacho wire (Yellow with black stripe)
    Orange = Speedo wire (White with yellow stripes, found under the tank on a white 3 way split)

    4. Tape the wire assembly back together with electrical tape or similar. (same with the dg8 connecting wires)
    5. Turn on bike.. se if all works, shuld be a "N" or a "0" og a strange moving thing there.
    6. Set up the dg8 (follow the instruction paper that followed)
    7. Put fairings back and there u go ^^
    __________________
    The R is for Respect.


  • #7   10. aug 2008 Skal jeg nok, regner med at montere det idag så er spændt på om det nu også virker, men en ting er sikkert og det er at inden jeg når Most så virker den.....

Kommentér på:
Hjælp til montering af Gear indikator

Annonce