2.373 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

CBR 600 F2 "død" CBR 600 F2 "død"

Hej

På vej hjem fra Thy træf idag, måtte min kammerats CBR give op halvvejen. Den "døde" pludseligt, uden nogen former for røg, eller mærkelige lyde. Alt strøm forsvandt.
Der er ingen sikringer sprunget, og der masser af power på batteriet. Jeg kan se ensretteren har en lille flænge, men kan en defekt ensretter gøre således der slet ingen spænding er til hele cyklen??
Alternativt må mit bud være en defekt tændingskontakt, eller er der andre gode bud??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ryd min altan 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.060 kr.
  • brusearmatur 970 kr.
  • Repareret en sendebud 700 kr.
  • udskift vindue på 2.sal 5.000 kr.
  • Dimmer not working and check power trip 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CBR 600 F2 "død"
  • #1   10. aug 2008 Har I tjekket den sikring på 30A som sidder udenpå batteri kassen.... Går den går alt strøm....

• #2   10. aug 2008 Det kan sagtens være ensretteren....
    Min gamle mc gik pludselig "død" under en køretur og fik den startet igen af autohjælp.... kørte så 50 km og så gik den død igen .... helt død... ingen strøm overhovedet...
    ny ensretter og så var jeg kørende igen smiley

• #3   11. aug 2008 har i ikke kørt i regn ? ... kan tænkes knallerten lige skal tørre.. før den virker igen.

hvis det er vand i systemet, skal alt gå's efter for at rense og forebygge ny vandintrængen i el systemet smiley

• #4   11. aug 2008 Ja prøv at start med hovedesikringen.
    Den sidder et stykke under batteriet - pakket ind i sort gummi. Der er holder til en ekstra sikring tæt på som du evt kan bruge.

Fejl på ensretter plejer normalt være at den enten lader alt for høj (17 volt og over) eller at den "falder ud" og kun lader en gang i mellem.
    Husk at den skal have lidt rpm før den begynder at lade overhovedet.

Inden du begynder på en masse på tjek stelforbindelsen og hovedesikringen. Hvis du mistænker ensretteren for at være fejlen har jeg en du kan prøve med inden du smider 800 kr efter en ny.

• #5   11. aug 2008 Hold k.... hvor idiotisk....det var reservesikringen vi havde checket. Det viste sig at det var hovedsikringen der var sprunget, men de nye sikringer vi sætter i springer med det samme, så vi har lige lidt fejlsøgning vi skal i gang med. Vi har jo som Peter siger kørt i en mindre syndflod af vand, så det er jo ikke utænkeligt et eller andet har fået fugt.

Desværre har vi ingen service manual. Er der nogen der kan fortælle hvad funktioner de forskellige sikringer har i sikringsboksen ved kåben?

• #6   11. aug 2008 Fejlen er vist fundet nu. Vi tog stikket ud af ensretteren, og satte ny sikring i, men når stikke bliver i sat igen, springer hovedsikringen.
    Det lyder vist som en ny ensretter.....

• #7   11. aug 2008 Godt du fandt fejlen smiley

Jeg vil anbefale du ikke køber en ny uorginal ensretter - der findes uorginale som har bedre køling og dermed længere holdbarhed.
    Jeg mener at den jeg købte findes i mc nøglenn.

• #8   11. aug 2008 De original holder ikke, så find en uoriginal....

Ham her laver nogen som bare holder....
    Schnabel tlf. 35 85 40 80 adr. Kronborggade 5 st,th 2200 kbh.N

• #10   11. aug 2008 Som Erling skriver, Schnabel laver nogle rigtigt gode ensrettere. Giv ham et ring, overfør pengene, 2 dage efter har man en ensretter der bare virker. Men lad være med at ringe til ham, på et tidspunkt hvor du kun har fem min. det tager lang tid at snakke med ham.. smiley

• #11   11. aug 2008 Et nybegynder spørgsmål! hvor finder man ensretteren F.eks på min XJ 750?? Spændende tråd iøvrigt.

• #12   11. aug 2008 ved at følge ledningerne fra siden af motoren hvor motoren lader.
    Ensretteren har til formål at væksle strømmen fra vækselstrøm til jævnstrøm.

• #13   11. aug 2008 Tak for hjælpen alles zu sammen.

• #14   11. aug 2008 Morten (Kjellerup)S ; Rigtig flot indstilling at give den "forulykkede" et tilbud om lån af ensretter, til fejlfinding smiley (Jeg ville naturligvis have tilbudt det samme - hvis jeg havde éen) men oftest ser man STRAKS en "salgstale" for det samme... Igen - flot gjort smiley

/Kim

Kommentér på:
CBR 600 F2 "død"

Annonce