1.502 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Kan man selv skifte kædekit? Kan man selv skifte kædekit?

Jeg står og skal have skiftet mit kædekit på min gsxr og jeg overvejer kraftigt at gøre det selv.

Mit spørgsmål er om det er til at gå til eller om man skal smide den til mekker og ofre alle de gryn de vil have i arbejdsløn for det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Klipning hæk 1.400 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Montering af parasol på fod 1.000 kr.
  • Ophæng af tv og diverse 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan man selv skifte kædekit?
  • #1   16. aug 2008 Det kan du sagtens. Du skal bare have en polygrip-tang et kæde presser-sæt (eller hvad fanden det nu hedder).

Jeg skiftede selv mit. Jeg lånte kæde-værktøjet af en nabo, og det gik faktisk godt med at skifte det.

• #2   16. aug 2008 Hej...
    Ja det kan man godt..... MEN hvis det skal samles med nitter led så kan det værer meget svært at præsse nitte samleledet på plads osv.....

hvis det er en kæde med nitteled du skal have på så

vil jeg anbefale at du køber hele kittet plus et aml. samle led ,du ved det med den clips - bøjle... som er meget nem at sætte på...og så skifter du det hele...... og samler så kæden med det extra aml sammele led ..... og derefter kører du til din mc forhandler som bruger ca 3 min på at presese og nitte din kæde med det led der følger med kæden... og hvis du har et ok forhold til ham så vil han gøre det for lidt til kaffe kassen

mvh

• #4   16. aug 2008 Hmmm oki lige lidt erfaring jeg skal snuse til smiley
    De der clipsled i snakker om er det dem vi brugte den gang vi makkede i rugbrøds maskiner ?.... Har godt nok set dem, men er det sikkert nok at køre med dem ??

• #5   16. aug 2008 Har hørt det er noget bras med sådan nogel clipsled....

• #7   16. aug 2008 Clipsled er ok !

MEN HUSK DET SKAL MONTERES RIGTIGT !

MED SPECIALVÆRKTØJ PRESSEVÆRKTØJ

DESUDEN SKAL CLIPSEN VENDE RIGTIGT I FORHOLD TIL ROTATIONSRETNING AF KÆDE ! med åbningen bagud.

clipsled ryger kun af hvis man har monteret det forkert !

jeg købte et presseværktøj hos http://www.sydfynmc.dk/

Jeg har engang selv smadret en motorblok på en honda cb 750 fordi jeg monteret clipsled forkert !

Kørte 30.000 km med et RK kædekit med clipsled ! og det faldt ikke af fordig jeg brugte det rigtige presseværktøj.

Men hvis man vil på den helt sikre side køber man en endeløskæde der er nittet fra fabrikken, men det er bare besværligt at pille bagsvinger + pro-link arm til støddæmper for at få den på.

hilsen Kenneth.

• #8   16. aug 2008 Jeg bruger min SOG multitool til at tage kæden af og også til at smide den på igen.
    tager 2 sek og så er det nemt at rense.
    som kenneth skriver skalman bare sørge for at klipsen sidder den rigtige vej, dvs buen i rotationsretningen.

fandeme let.

• #9   16. aug 2008 man kan lave ALT selv har aldrig haft nogle ting til mekaniker

• #10   16. aug 2008 oki oki det lyder meget fornuftigt, jeg takker for svarene

Kommentér på:
Kan man selv skifte kædekit?

Annonce