{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.368 visninger | Oprettet:

lappe slange?? {{forumTopicSubject}}

jeg har lige købt et par nye dæk med et par tilsvarende slanger til en gammel suzuki gt500.

under monteringen af dækkende er jeg kommet til at nappe lidt i slangerne så de er punkteret.

er det forsvarligt at lappe dem med cykellappegrej eller skal jeg virkelig ud at kiøbe to nye slanger??

mvh
morten,

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lappe slange??
  • #1   20. aug 2008 Jeg ville nu nok købe nye slanger, da det giver lidt ubalance når hjulene skal afbalanceres.

• #2   20. aug 2008 Hvis det hul er så lille som ordet "nappe" lyder så ville jeg ikke tøve. cylkel lap vil jeg egentlig også være ligeglad med, bare den passer til hullet. Tror ikke en dag på at det vil have nogen betydenlig indflydelse på afballancering. Ellers kan du bare slaske el lap på modsat dit hul.

• #3   20. aug 2008 dæktryk er for højt til lapning

• #4   20. aug 2008 Du kan sagtens lappe sådan en fætter - uden hensyn til balance. Er hjulene i det hele tage afbalanceret???

En anden overvejelse er dog altid, om ikke det er en god ide at sørge for, at slangerne er rimeligt friske. De mørner jo, og man kigge ikke på dem som man gør med dækkene. Jeg har dog forstået dig sådan, at det handler om nye slanger ?

• #6   20. aug 2008 Man kan godt høre ingen af jer har være på dækmonteringskursus... Der skal bare en ny slange i.

• #8   20. aug 2008 Jens

Nu sker det ikke tit andre kan fortælle mig hvad jeg skal mene. Og lige hvad angår lapning af slanger, så har jeg nok mere erfaring end langt de fleste her inde. eller rettere jeg lapper IKKE slager, da jeg har set hvad der kan ske når en eller anden tumper har lappet en slange for at spare et par basøre.

Varme udviklinger bliver meget støre og slidet på indersiden af dækket kan bliver ret voldsom. Nu ved jeg godt mange undskylder sig med at sige cykler med slanger ikke køre ret meget over 100 Km/t og det er nok også rigtig. Men lige når det gælder sikkerhed så, er jeg mega hys. Og særlig når det er så små penge vi snakker om.

Så vidt jeg husker tror jeg nok der i færselsloven står "ved montoring af ny dæk, skal der monteres ny slang" eller om der er lavet om ved jeg ikke.

• #9   20. aug 2008 ch m, pjat, jeg er dækmand, og når vi kan lappe slanger på traktore og gamle lastbiler der kører med op til 9 bars tryk, så kan en mc slange også!!
    af hensyn til en cykellap, er jeg dog lidt usikker, jeg bruger kun lapper fra tip top da de er godkendte til michelin slanger, så du skal nok lige drible ned til din dæk mand og få noget ordenligt grej til det..
    hvis din slange er helt færdig, så må du hellere købe en ny, og inden du lægger en sisdte side af dækket på, så pump slangen lidt op, så niver du den ikke...

• #10   20. aug 2008 Morten #Næstved# W

Nu var det heller ikke mig der kom med komentaren om at mc slanger ikke kan klare trykket.. For det er jo lige som heller ikke slangen der skal klare trykket.. det er jo dækket der klare det meste.

• #11   20. aug 2008 ja... jeg tror jeg køber et par nye slanger i dag.. jeg havde ikke fået pumpet dem lidt op. så nok derfor.

jeg prøver igen... ;0)

• #12   20. aug 2008 nærrigrøv, put da en ny slange i smiley

den jo ikke så dyr

• #13   20. aug 2008 ch m, undskyld, det var vist lige øjnene der var en anelse for hurtig:-)

• #14   20. aug 2008 Men for lige at slutte cykellapperne af, tror jeg da også at de kan holde til de 2,5 bar vi hælder i et mchjul. Da jeg hjulede rundt på racercykel kørte vi med 8 bar i hjulene, så lapperne burde kunne holde!

Kommentér på:
lappe slange??

Annonce