4. apr 2017 Følger: 23 Følgere: 82 MC-er: 1 Annoncer: 1 Emner: 38 Svar: 400
Overophedet batteri {{forumTopicSubject}}
Efter vinterhi starter jeg min Suzuki GSX 1250 FA (i princippet magen til en Bandit) vha en booster. Det gik fint og jeg sørger for at køre en tur med det samme.
Det er som det plejer og efter en tur, er der nok strøm til at den starter fint. Jeg kører lidt videre og mens jeg ruller går den pludselig ud. Jeg starter den mens den ruller men så stiger omdrejningerne til ca 4k uden at jeg rører gassen. Jeg holder ind og pludselig kommer der en tyk hvid røg op fra under sædet.
Jeg får sædet af og det ser ud til at komme fra batteriet. Det er en voldsom røgudvikling og jeg var sikker på at der ville stå flammer op derfra. Det gjorde der ikke men den røg et stykke tid.
Den er ikke overraskende helt død efterfølgende men jeg kan se at der løber en væske ud som kommer fra omkring hvor batteriboksen sidder.
Jeg har desværre glemt hvilken batteri type det var (eftermonteret).
Vil bare høre om der er batteri typer som f.eks. kræver løbende ladning eller om det f.eks. kan være en lille afladning som har "presset" batteriet?
Fik monteret varmehåndtag ved en forhandler for lidt tid siden og de er sandsynligvis ikke helt korrekt monteret, idet de kan tændes når maskinen er slukket.
Jeg spørger bare lidt vi villdrede fordi jeg ikke lige har oplevet et batteri på den måde før.
Billedet viser røgen da det havde aftaget en del.
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Overophedet batteri